Gladlynt, sorgefri och sprittande överlycklig.

Ungefär så här glad är jag över att jag har världens mysigaste balkong att sitta och insupa kvällsluften på. Lika glad är jag för att mina naglar har blivit långa och inte går av. Jag är fruktansvärt gladlynt över att jag haft världens finaste tågluff med två bästa vänner. Jag är sprittande överlycklig över att jag ska till Emmaboda och dansa till familjen bland träden och dricka lådvin direkt ur lådan. Jag är bubblande munter att min cykel står kvar efter en månad på cykelparkeringen. Jag är lycklig att jag ska till USA med världens bästa föräldrar och att mitt nya avklippta hår lyser mot mig varje gång jag hasar mig förbi en spegel. Jag är upprymd över att jag har kaviar i mitt kylskåp och att min telefonräkning inte var över femhundra kronor förra månaden.

Jag är även glättig och sorgefri över att synonymer.se finns där man kan slå upp alla olika termer för ordet glad.

Kommentarer
Linda skriver:

så himla himla superhärligt inlägg! jag blir lika glad och sorgefri av att läsa det!!

underbart!

Den 2011-07-09 klockan 15:51:13
URL: http://prickigtochblommigt.wordpress.com
Beatrix skriver:

hihi och jag blev himla glad av att läsa allt det glada du är/ska få vara med om!

Den 2011-07-10 klockan 09:31:24
URL: http://beatrixmix.blogg.se/
Maria skriver:

Underbart! Vilket superglatt inlägg. Så glad jag blir att du är så happy och har så mycket kul att se fram emot! ^^

Den 2011-07-16 klockan 12:36:15
URL: http://skogskojan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0