Vita chokladmuffins med limefrosting.

En av mina absoluta favoritbloggar är Theresias blogg om söta saker. Jag kan nog faktiskt säga att hela mitt bakintresse började därifrån. Jag blev så sugen på att försöka återskapa hennes fina små konstverk och även ifall det inte blir lika fint så tycker jag i alla fall att jag lyckats någorlunda.

Mitt absoluta favoritrecept är hennes vita chokladmuffins. De blir alldeles sådär lagom saftiga och ja, de är himmelska. Väldigt lätta att göra och mina vänner har fått äta sig mätta på dessa små underverk. Jag tror faktiskt att de är väldigt trötta på dem nu. Fast nej, det blir man nog aldrig.

På bilden ovan har jag gjort de fantastiska vita chokladmuffinsen med en limefrosting som också är Theresias påfund. En liten annan kombo än vad hon har presenterat, men det passade väldigt bra ihop. Den söta vita chokladen med en lite syrliga limesmaken.

Jag säger bara testa!
Här kan du hitta receptet på både muffinsen och limefrostingen.
♥Vita chokladmuffins och ♥Limefrosting

Kommentarer
Rebecca skriver:

Så fina de blev! och gott låter det. Tack för tipset raring <3

Den 2011-03-17 klockan 07:56:50
URL: http://hallonsemla.devote.se
Sarah skriver:

Så fantastiskt fint namn på en blogg! Jag sparar på koppar och några av mina favoriter är blommiga såklart...! <3

Den 2011-03-17 klockan 13:54:45
URL: http://pellasparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0