Salagatan fram, Salagatan tillbaka.

.
.
.
.
.

 

 

 

Idag stod jag och två fina Annor på Vaksala torg och sålde lite av våra kläder och saker som vi inte använder längre. Vid halv åtta på morgonen kånkade vi klädställningar, galgar och kläder Salagatan fram och satte upp på torget. Vi stod länge och väntade på att solen skulle komma fram bakom Vaksalaskolan och frös om fingrarna.

 

Efter några timmar rullade vi en tommare klädställning och kånkade lättare lådor Salagatan tillbaka. Med några fler sedlar i plånboken,  en cupcake i magen och rödrosiga fläckar på kinderna. Ja, och väldigt förfrusna tår.

 

En fin lördagsmorgon.


Kommentarer
Karoline skriver:

Ooo ni hade också loppis idag alltså :)

För mig gick det finfint att sälja :) Ganska många fler sedlar i plånboken. Hoppas det gick bra för er med! Ang regnjackan så har jag fått den av min killes mamma som jobbar på team sportia. Den är därifrån och av märket didriksson! Kram

Den 2011-10-08 klockan 17:53:13
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
Maria skriver:

Nämen va tusan! Jag gick förbi ditt bord och tänkte att det kanske var ditt. Men jag vart så osäker på hur du såg ut. Mycket folk var det oxå så jag vågade inte hälsa. Så knäppt! Kul att det gick bra för er, kallt var det!

Den 2011-10-08 klockan 20:58:46
URL: http://skogskojan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0