Mina drömmars stad.

 

Jag fick ett boktips av min pojkvän, Per Anders Fogelströms ”stad-serie”.

Jag har velat läsa den länge och sommaren är perfekt för att läsa en bokserie

tycker jag. Ligga i balkongen med solen i ögonen, sitta på gräsmattan med

grässtrån mellan tårna eller i i soffan en regnig dag. Och jag blev helt kär!

En fantastisk fantastisk fantastisk bok! Jag har blivit så betagen att jag suttit

och googlat en massa foton av Stockholm under 1800-talet och framåt. Allt

för att få en bild av de gator som Henning Nilsson strosar fram och de trappor

han klättrar uppför.

 

Och det bästa av allt?

Jag har fyra böcker kvar!

 

Läs läs läs!


Kommentarer
Ann skriver:

Jag har läst alla böckerna och det är ju så himla SORGLIGT!! Men jättefint såklart. Rekommenderar den verkligen också till alla!

Den 2012-06-11 klockan 14:30:22
URL: http://www.tidensmelodi.se
Sarah skriver:

Min mamma har tipsat om dom böckerna med, så nu måste jag kanske läsa. Behöver också bra sommarläsning :)

Den 2012-06-12 klockan 22:57:28
URL: http://harnite.blogg.se/
Mika skriver:

Hej! Tack för fin blogg! Måste bara tipsa dig om du är i Stockholm i sommar att besöka den lilla nyinvigda parken på Gotlandsgatan... Den är inspirerad av Per Anders Fogelstöm och hela 1800-talet. Allt i miniatyrer! Jag bor dessutom på en av "hans" gator med 1600-talshus som utsikt så jag känner massa kärlek inför det! Läser en av hans böcker varje sommar :) Glad sommar!

Den 2012-06-18 klockan 20:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0