Mi casa es su casa.

 
Ni har ju hälsat på i mitt kök och i rummet-som-är-både-hall-garderob-och-pysselhörna.
Nu tänkte jag att det var dags att stiga in i vardags och sovrummet! 
 
 
 
I ena hörnan av rummet har jag min fina sekretär som jag köpte på Alvesta Form och
Design. Över den har jag hängt några favoritmotiv i sina ramar. På väggen hänger en 
fin glittrig blus. Den trearmade lampan är en gåva från min kära mor och tidningsstället
är från Alvesta Form och Design det med. Liksom den röda mattan. 
 
 
 
En närmre titt på teaksekretären. (Och på min pappa, kortet längs ner till vänster.)
 
 
 
Soffan och pinnstolen har jag köpt av en dam som rensade ur sin sommarstuga i Älvkarleby.
Kuddarna är ett ihopplock från både här och där. Bordet har jag fått av mamma och puffen 
på golvet köpte mamma och pappa i Marocko. Gardinen är från Alvesta Form och Design
och tyget som jag hängt upp ovanför soffan är ett retrotyg för tio kronor ur en fyndlåda. 
 
 
 
I andra hörnet har vi läshörnan och mitt lilla bibliotek. Rokkokofotöljen fick jag av mamma och
pappa och ljusslingan är från Åhléns. Teakbyrån är från Erikshjälpen i Växjö och planschen över
 
 
 
Hörnan har ju nu kompletterats med den hallonröda fotpallen. 
 
 
 
Sedan har vi sängen med mitt fantastiska gula överkast från Alvesta Form och Design.
(Jesus amalia vad jag har saker därifrån!) Den gröna filten är från Röd Korset och kuddarna
är ett ihopplock. Den röda lampan är från Bikupan i Växjö. Och just ja, nattduksbordet i teak
är från Alvesta Form och Design. 
 
 
 
Och så mina två väckarklockor som inte fungerar. Den silvriga fick jag i födelsedags-
present för en herrans massa år sedan och den röda är från, ja, jag säger det igen
Alvesta Form och Design. (Åk dit vettja!) 

Kommentarer
lisa skriver:

så fint du bor! :)

Den 2012-11-05 klockan 15:59:09
URL: http://popflickan.blogg.se
Johannas Rockabilly & Vintage skriver:

Åh så fint! Får man flytta in? :D

Svar: Du är välkommen! :)
.

Den 2012-11-06 klockan 11:31:33
URL: http://johannasvintage.blogspot.se
lovisa/polichinelle skriver:

så charmigt du har det! man vill ju bara kika in!

Svar: Tack! :)
.

Den 2012-11-08 klockan 18:24:16
URL: http://polichinelle.se
felicia skriver:

Du har så fantastiskt fint hemma! Och en helt fantastisk grej som jag är grymt avundsjuk på: trägolv! Om du har tid, kan vi inte träffas över kaffe eller öl eller något nästa gång du är i Göteborg? Om du nu ändå hänger på Lindholmen kanske jag kan bjuda in till kafferep.

Svar: Tack Felicia! Det skulle jag verkligen vilja! Och om du kommer till Stockholm eller Uppsala och har tid så får du gärna hojta till :) Tänk att vi båda är från Växjö och aldrig setts! Konstigt konstigt... Ta hand om dig! Kram
.

Den 2012-11-09 klockan 18:25:28
URL: http://radarzine.com/vykorttillminsyster/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0