Rummet som är både hall, pysselhörna och garderob.

 
Förra veckan fick ni en liten titt in i mitt kök. Backar man ut från köket så kommer man ut i mitt allt-i-allo-rum, som också skulle kunna kallas rummet-som-både-är-hall-pysselhörna-och-garderob. 
 
 
 
Här har jag min fina teakbyrå som jag fyndade på Alvesta Form och Design. Vad jag skriver om den fantastiska butiken kan ni läsa här. Spegeln ovanför är från Röda Korset. Fotona är köpta på olika destinationer som vi besökte under min tågluff förra sommaren och fotot på byrån är min mormor och morfars bröllopsfoto.
 
 
 
Bakom en liten dörr ryms hälften av mina kläder. Och som ni ser så gillar jag att hänga upp klänningar och andra plaggsom dekoration på väggarna. Den gröna är nyinköpt för vinterns alla galapremiärer och fina evanemang (hehe), den blommiga är från Myrorna och kjolen från Beyond Retro.
 
 
 
Jag har blivit kär i blomman med röda små tomatliknande bär.
 
 
 
Sedan har vi resten av alla mina kläder och pysselhörnan.
 
 
 
Klädstänger is the shit.
 
 
 
I hyllan förvaras allt från trådrullar, till tejp och lim och glittriga bambis.
 
 
 
En behändig symaskin.
 
 
 
Och egenpysslade masker.
 
 
 
Ja och så blommiga skor och glittriga klänningar.
 
 
 
 

Kommentarer
Sara ~Snövits äpple~ skriver:

Vilken jättefin pysselhörna du har Emelie. Kram Sara

Den 2012-10-05 klockan 18:50:03
URL: http://snovitsapple.blogspot.se/
lisa skriver:

vad du bor fint!

Den 2012-10-07 klockan 18:29:59
URL: http://popflickan.blogg.se
Ville skriver:

Jag vill bli bjuden till dig någon gång!

Svar: Det är klart du ska bli!
.

Den 2012-10-07 klockan 19:39:57
URL: http://www.tackavetjag.blogspot.com
karoline skriver:

underbart!

Den 2012-10-09 klockan 14:09:58
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0