Traderafavoriter.

Tradera är farligt. Fast än så länge har jag hållt mig ifrån att buda på någonting. Men kika runt lite
kostar ju ingenting. Så här är mina tradera-favvisar just nu!
 
 
 
 
 
Familjen Pepparsson
Jag älskar serien "vår lilla stad" designad av Anita Nylund för JIE Grantofta.
Jag säger att jag samlar fast egentligen har jag bara en fajanburk hittills, 
Frits friska fisk. Men Frits ska få några vänner i framtiden, det kan han vara
så säker på. Just nu är det lite för dyrt. 
 
 
 
Komsi komsi Grönkvist.
 
 
 
Detta kan vara bland det finaste jag vet. Tänk den ovanför min spis. 
Kryddset med kryddhylla från JIE Grantofta, i design av Anita Nylund.
 
 
 
Denna skulle jag väldigt gärna ha som adventsljustake i år. För det kan man väl?
I smide och glas.
 
 
 
Ja, jag behöver en ostkupa u när jag börjat köpa ost igen. 
 
 
 
Nu när jag inte har ett torp så kan jag väl i alla fall investera i en fin och bra frilufsservis 
i originalkartong? 
 
 
 
För att kikstarta igång mitt "kryss-samlande". 
Uppsala-Ekeby. 
 
 
 
En sådan här har jag förstått att man måste ha i sitt retrokök. Och att den är sagolikt
fin gör detta till ett rent nöje och inget måste. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0