Mitt kök i höstrusk.

 
Med ösregn utanför fönstret och gråa moln på himmelen bestämde jag mig för att fotografera lite i mitt kök. Här är synen man ser när man precis stiger in genom köksdörren. 
 
 
 
Vänder man sig till vänster så ser man köksbänken med mitt vita diskställ.
 
 
 
Längre fram har vi min "bakbänk" med kryddhylla ovanför.
 
 
 
Original från när huset byggdes på 30-talet.
 
 
 
Den andra väggen har jag målat mintgrön och där sitter min stringhylla.
 
 
 
Och min mintgröna pall från IKEA.
 
 
 
I hyllan trängs blommiga kastruller med råddjur, hushållsvågar med klängväxter och så radio och tekanna. En närmare titt på sakerna i min stringhylla kan ni hitta här
 
 
 
På bordet har jag fuskat med trätulpaner. Och så vankas det wienerbröd!
 
 
 
I fönstret finns kryddburkar, en egenodlad paprikaplanta och pelargoner. Och så ljusstakar från Orrefors och nyfyndad porslinsuggla.
 
 
 
 

Kommentarer
enannanhelena skriver:

Så fint du har det i ditt kök! Gillar hur naturligt den blommiga grytan "gifter sig med" de rara rådjuren" i din stringhylla.

Och så ljusstakarna i fönstret! Ögat dras lite extra till varma orange färger nu på hösten, även om den alltid är en favorit hos mig. Orange alltså.

:)
/helena

Svar: Tack! Vad glad jag blir! Jag vet, jag fullkomligt ÄLSKAR orange. Och särskilt på hösten! Kram
.

Den 2012-10-01 klockan 05:55:20
URL: http://evigakvinnor.blogspot.com
Hanna skriver:

Gud vilket underbart kök, älskar gamla plåtburkar!

Den 2013-05-15 klockan 03:50:01
URL: http://hannapaulsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0