Besök av en fotograf och en vit klänning.

 
 
Idag har det varit en väldigt trevlig fotograf hemma hos mig! Jag tycker alltid att det är lika roligt när främmande människor kommer in genom min dörr och att man helt plötsligt befinner sig i intressanta konversationer som skulle kunna fortgå i flera timmar. Nu låter det som om jag tar emot främmande människor i min lägenhet varje dag. Hehe. Det gör jag såklart inte. Men några få gånger har det hänt och det är fruktansvärt roligt! 
 
Bilderna ovan är ifrån helgen då jag hade min vita klänning från H&M. Jag har mer och mer börjat att avstå inhandling på det företaget på grund av de många upprörande uppgifter om dåliga arbetsvillkor, bristande rättigheter och urursla löner på deras fabriker utomlands. Till exempel i Bangladesh. Det är fruktansvärt. Men denna klänning köpte jag förra sommaren på rean för 100 kronor. 
 
 
 
Hoppas ni får en fin måndag! 
 
 
 

Kommentarer
Daniella 🌙 skriver:

Har inte det ändrats sen det kom upp i tv? De hade ju massor med kändiskollektioner mot aids, cancer, osv :) är inte så insatt utan detta är bara vad jag trott i och med kollektionerna

Svar: Jo, det kanske har börjat att bli bättre. Men jag har ändå en negativ känsla i maggropen numera gällande det företag. Tyvärr... :)
.

Den 2013-08-12 klockan 11:39:10
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Ida Nielsen skriver:

Tror tyvärr allt ser likadant ut, se bara på fabriksraset i Bangladesh, det var ju nyss

Den 2013-08-12 klockan 17:36:16
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Felicia skriver:

Åh men du är så jävla underbar! Hittade din blogg nu i denna stund och har redan kollat igenom långt in i arkivet. Älskar dina bilder på dig själv och att nästan ingen av dem är med ett fint uppsmilat leende på. Det är så himla ärligt och roligt. När jag bloggade förut såg hälften av bilderna jag tog på mig själv ut precis så, dock la jag aldrig ut någon av dem. Men vad härlig du är, underbart att se verkligen! Du sticker ut i denna upposade och uppsmilade bloggvärld. Du gjorde precis min kväll, tack för det! Systerliga kramar

Svar: Fan vad fin du är. Jag blir så glad. Helt otroligt. Tack för att DU gjorde min dag. Systerkramar!
.

Den 2013-08-14 klockan 22:36:18
Titti Sundström skriver:

Gillar din stil. Du har en ny följare :)

Kram - www.lillapingu.blogg.se

Den 2013-08-16 klockan 14:43:24
URL: http://lillapingu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0