Bloppis hurra!

 
Ärade läsare! Jag har en rolig nyhet att berätta. Under hösten kommer jag att öppna en liten bloppis här på bloggen! En bloppis är en loppis fast på en blogg, alltså bloppis. Här kommer jag att sälja en massa härliga blusar, byxor, klänningar, skor, väskor och annat! Kanske en och annan kaffekopp, kanske en brosch och några dukar. Allt möjligt helt enkelt. Men med ett huvudsakligt fokus på kläder. 
 
Min vision är att inget ska vara för dyrt. Jag kommer alltså att försöka sälja allt för priser som passar en normalfattig människas plånbok. Vad jag nu menar med det. Kläderna kommer att vara tvättade och omskötta och allt är second hand. Vissa saker är vintage. Använda tidigare av mig eller så har de prytt en annan människas kropp under 1920-70-talet. Vissa nyproducerade plagg kommer att dyka upp. Mitt mål är att försöka variera storleksutbudet men eftersom de flesta plaggen varit mina kommer de att vara i storlek 34-38 och främst damkläder. Men jag kommer att köpa in mycket annat fint enbart för bloppisen så misströsta icke! Även herrkläder kommer dyka upp. 
 
 
 
 
 
Själva försäljningen kommer gå till på så vis att om du är intresserad av ett plagg mailar du till [email protected] och skriver vilket plagg du vill köpa. Det är först till kvarn som gäller. När jag ser att pengarna kommit in på mitt konto skickar jag iväg ett trevligt paket på posten så snabbt jag bara kan!
 
Hoppas att ni tycker detta låter kulio och jag vill avslöja att jag redan har en stor påse med kläder som väntar på ett nytt hem. Kika i sidmenyn efter bilden ovan för att hitta till bloppisen eller klicka här. Ännu ekar där tomt men håll utkik gott folk! 
 

Kommentarer
Fanny skriver:

Åh vad underbart! En sådan rolig och fin idé! Känner mig jättepeppad, hoppas jag hittar en klänning <3

Den 2013-08-17 klockan 16:33:32
URL: http://fannydarling.devote.se
Fanny skriver:

Nu skrev jag lite för fort pga exalterad - det har alltså varit en dröm länge att ha en äkta 20-60-talsklänning som passar både kropp & plånbok :) kram!

Svar: Åh det hoppas jag också! :)
.

Den 2013-08-17 klockan 16:35:56
URL: http://fannydarling.devote.se
Maggie skriver:

Fantastisk idé! Jag har faktiskt en bild på dig, i en superfin mundering, på Pinterest ;)

Svar: Är det sant? Vad roligt! Kram
.

Den 2013-08-17 klockan 17:31:37
Melanie skriver:

Kul!
Synd bara att jag inte är myndig än och får inte köpa saker av privatpersoner på nätet. </3

Den 2013-08-17 klockan 19:16:34
quivivraverra skriver:

åhh pepp! du har ju alltid så himla fina kläder.

Den 2013-08-18 klockan 10:29:32
BloggNyheterna skriver:

Idag på BloggNyheterna: Bloppis på gång.

http://bloggnyheterna.blogspot.se/2013/08/bloppis-pa-gang.html

Svar: Kul! Tack för tips! :)
.

Den 2013-08-18 klockan 15:48:25
URL: http://bloggnyheterna.blogspot.se/
Jonki skriver:

Vet du när du kommer att lägga ut bloppisen så att man får se vad som finns? Jag är som är en ung herre är förresten intresserad av herrkläder, bara så att du vet att det finns intresse!

Tack för en fin blogg.

Svar: Hej Jonki! Jag vet inte riktigt ännu. Men förhoppningsvis inom en månads tid. Håller på och fotar och har mig bland annat. Kul att det finns herrklädersintresse, förhoppningsvis kommer plagg som dessa att dyka upp! Kram
.

Den 2013-08-21 klockan 01:05:32
URL: http://https://twitter.com/jonkihallen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0