Lekreturen - Bra för ekonomin och miljön!

 
 

Jag vill med trumpettjut och trumvirvlar, pompa och ståt, presentera en ny annonsör här på bloggen! Det är webbutiken och leksaksfantasterna Lekreturen!

De tror på ett hållbart samhälle och deras vision är att försöka spara på miljön och samtidigt erbjuda folk ett mer ekonomiskt alternativ till att ständigt handla nya saker till sina barn. För hur ser konsumtionen av leksaker ut idag? Jo, vi konsumerar leksaker för flera miljoner kronor varje år och vad händer med dem sedan? När barnet fått nog av sin luggslitna Skrållandocka hen älskat så ömt och vill börja leka med lego istället? Eller när sparkcykeln blivit tråkig och barnet vurmar för en moped istället? Vi stuvar undan leksakerna. De ligger i flyttlådor på vindar och i förråd och kanske plockas fram någon nostalgisk kväll tjugo år senare, när det nu vuxna barnet är på jakt efter ett fotoalbum att visa sin nya partner. Svärföräldrarna nickar igenkännande och får tårar i ögonen när de berättar om nallen du älskade så ömt och om hur det egentligen gick till när den tappade nosen av velour.

Lekreturen presenterar en idé som gynnar vår miljö och våra plånböcker. De tar tillvara alla leksaker, som får ett nytt hem hos andra barn! Tänk att veta att just din älskade nalle fått en ny vän som älskar den och får tröst av den. Väldigt fint, tycker jag!

Läs mer om deras företag här.

 
 
 
 
 
Dessutom så vill jag informera alla uppsalabor, och de som bor i dess omnejd, att Lekreturen kommer att stå på Gågatan utanför Stadsbiblioteket hela augusti och sälja leksaker, barnböcker, maskeradkläder, spel och mycket annat. Du som bor i detta område kan alltså besöka dem nere på stan och ni andra har möjlighet att kolla in deras utbud på deras webbutik. Som ni enkelt kommer till genom att klicka på deras annons i sidmenyn eller på denna länk. 
 
 
 

Lekreturn finns även på Facebook! Där hittar du mer information och kontinuerlig uppdatering av nyinkomna leksaker och erbjudanden. Gå gärna in och gilla deras sida! 

 

Tack Lekreturen för ett bra initiativ!

 
 
 
 
 
 
Är du intresserad av en annonsplats på min blogg? Skicka iväg ett mail till [email protected] så berättar jag mer! 
 
 
 

Kommentarer
Molly skriver:

Lekreturen! Hade jag faktiskt inte hört talas om, oj så bra!

Den 2014-04-05 klockan 10:00:22
URL: http://energisnal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0