Loppistur med det självklara rullet.

 
Jag kom precis hem från en rullande loppistur. Inte i det självklara rullet: en bil. Utan i det miljövänliga, vardagsmotionsriktiga och bekväma rullet: cykeln. Jag älskar min cykel och cyklar överallt. Och jag har ALDRIG suttit bakom en ratt och tryckt ner foten på gaspedalen. Både av ett enormt ointresse och lathet men på senare tid av miljöskäl. Och ekonomiska skäl. Som sagt. Det finns många skäl till att jag inte kör bil. Men det är en annan historia. Vad jag skulle komma till var min loppisrunda på hjul. Jag rullade till Röda Korset ute i Boländerna och så såklart Myrorna längre ner på samma gata. (Klicka er in på länkarna för att läsa mer om respektive loppisparadis) 
 
Mitt sikte var inställt på en höstkappa i 40-talsstil, en pennkjol, höstiga koftor, 40-taliga klänningar med breda axlar och skafferiförvaring. 
 
 
 
 
 
Och resultatet blev en mängd burkar till skafferiet! Samt två handdukar i grönt, en pennkjol och en blus. (Dessa får ni se senare)
 
 
 
 
 
Så eftermiddagens mission blir att städa ur skafferiet och samtidigt lyssna på En varg söker sin pod med Liv Strömquist och Caroline Ringskog Ferreda-Noli. Ett hett öron-tips by the way. Lyssna! 
 
 
 
 
 
Och ja, detta är det jag ska ta mig an...
 
 
 
 
Puss!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Daniella 🌙 skriver:

Jag vet ju att du tipsar om lästips ibland: jag skrev ett inlägg om skönhetshets och hur klädkedjor påverkar även om en förnekar indealen, om du gillar inlägget skulle jag bli jättelycklig om du ville tipsa om det <3

http://vapenbroder.blogg.se/2013/august/fuck-society.html#comment

Den 2013-08-13 klockan 21:57:53
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Daniella 🌙 skriver:

Idealen, inte indealen *

Den 2013-08-13 klockan 21:58:19
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
L skriver:

Kolla in na.se och Sverige demokraten Andreas eller Anders östlunds insändare som skriker kvinnoförakt. Man blir tokig.

Den 2013-08-13 klockan 23:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0