Vintertrötthet, någon?

 
 
OMQGAt on Make A Gif, Animated Gifs
 
Det är otroligt svårt att hålla ögonen öppna i ett tyst bibliotek. Särskilt när man läser en massa texter i ämnet litteraturvetenskap inom området teori och metod. (Missförstå mig rätt. Jag gillar litteraturvetenskap. Egentligen. Men detta evinnerliga läsande. Snark och gäsp jag skulle så gärna vilja göra något praktiskt.) Särskilt när man har en stor kyrkogård utanför fönstret. Särskilt när det är kallt och snart blir mörkt. Särskilt när det är vinter och jag är trött mest hela tiden. Jag går in i ett vinter-trötthets-läge som är otroligt svårt att komma ur. Jag vill helst sitta under en filt och läppja glögg. Och sova förstås. 
 
 
 
Är det någon annan som känner igen denna fasansfulla vintertrötthet? Några tips?
 

Kommentarer
Nicole skriver:

Har tyvärr inga tips men tar hemskt gärna emot några med, för herregud det enda en gör är att sova känns det som!

Den 2013-12-03 klockan 15:07:05
URL: http://imingomma.blogg.se
Ida Nielsen skriver:

Känner precis likadant. Vill gå i ide.

Den 2013-12-03 klockan 15:14:50
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Lotta skriver:

Jag är också märkbart mycket tröttare, verkligen men jag tycker det hjälper mig att besöka gymmet någon gång/vecka i alla fall (klyschigt jag vet) men för mig funkar det.
KRAM till FINA dig!

Svar: Ja, det hjälper att röra på sig. Själv försöker jag simma två gånger i veckan! :) Kram!
.

Den 2013-12-03 klockan 16:23:11
URL: http://tantlottas.blogg.se/
Melanie skriver:

Jag brukar försöka att röra på mig så mycket som möjligt, oavsett om det är wannabe-yoga i min knarriga säng eller tokspringa tretton varv runt huset. Det ger en faktiskt mer energi än vad man tror.

Svar: Du har rätt, det hjälper! :)
.

Den 2013-12-03 klockan 17:28:56
Emeliepemelie :) skriver:

D-vitamin! Solstrålar i pillerform. :D

Den 2013-12-03 klockan 22:55:20
Fru K skriver:

Arctic Root, naturläkemedel på Apoteket. Man blir mycket piggare!

Den 2013-12-04 klockan 07:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0