Dasset, bäversafari, lövruskhjälm?

 
Hörrni. Törpalivet är inne på sin slutspurt. Idag inleds sista veckan. Det var med blandade känslor jag gick ner för trappan och doppade skallen i den iskalla baljan källvatten imorse. För jag har varit ganska less på det spartanska levernet sista veckan. Ja, jag har ju flytt in till stan så fort jag fått chansen. Velat ha folk omkring mig. Känna att man kan spatsera ner till stan och dricka kaffe. Loppa lite. 
 
 
 
 
 
Så, min fråga till er är, vill ni att jag ska skriva något särskilt om törpahelvetet (haha, skojar) nu när den sista veckan inleds? Finns det ens något mer att skriva om? Vill ni ha en närmare presentation av dasset? Ska jag ge mig ut på bäversafari och försöka få med det stackars djuret på film? Jag gör det för er. Jag lovar. Med kikare och allt. Kamoflaugejacka och en sån där hjälm med lövrusk på. Lovar! Ett tomt kommentarsfält ser jag som ett tecken. Då flyr jag in till stan imorgon. (hehe) 
 

Kommentarer
Vickan skriver:

Jag älskar dina torpar-inlägg! Känns som att man får ta del av den svenska sommaren trots att man är i stan och jobbar. Jag öndkar allt denna vecka- ett överflöd av torparbilder! Bäversafari, dass-tur, frukostbilder, någon gammal dansbana, bilder på människor i byn och någon gammal kiosk - ja, du förstår kanske :)

Svar: The pressure is on! hahha, tack och kram!
.

Den 2013-07-15 klockan 19:59:01
URL: http://www.lifeandtimesofvictoria.webblogg.se
Sanna skriver:

Litet inlägg om hur en dag på torpet kan vara. Utan vatten och allt det där

Den 2013-07-15 klockan 22:02:39
Marlene skriver:

Nei, please kjør på!

Den 2013-07-16 klockan 00:44:47
Klara skriver:

Törpa-tour. Visa alla rummen!

Den 2013-07-16 klockan 21:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0