Ett tips från Elin, hurra!

 
 
 
Jag fick ett väldigt bra tips av en läsare som heter Elin. (ÄLSKAR TIPS ÄLSKAR TIPS ÄLSKAR TIPS) Denna gång angående problematiken som kan uppstå kring tömning av menskopp i det fria. (Min anekdot kring ämnet finns här) För en förutsättning för en ordentlig rengöring av menskoppen är rinnande vatten. När man tömmer den på toaletten så brukar jag bara skölja ur den under kranen. MEN ibland mossan och gröngräset finns ofta inget rent vatten att rengöra i. Man kan givetvis sitta med en våtservett och pyssla men det är lite krångligt. Man behöver mer vätska liksom. Jag har sköljt av min med vatten från brunnen. Men då har jag också hoppat runt med byxorna nere i knävecken som en menstrual groda från kissstället dit. Jobbigt. 
 
Elin kom i alla fall med tipset att rengöra den med rengöringsmedel som egentligen är avsedd för sexleksaker. Alltså ett som är skonsamt mot din mus. Återfuktande och bakteriedödande. Perfekt för festivalande, törpande och hajkande. Finns att köpe här!
 
 
 
 
 
Tack Elin för tipset! Om ni vill tipsa mig om någe bra. Eller om något dåligt för den delen. Så kan ni maila mig på [email protected]
 

Kommentarer
Ida skriver:

LIKE! Ska på tågluff några veckor i sommar och satt just och funderade hur det skulle funka med kopp'n. Tack för tipset:)

Du verkar ha en väldigt härlig sommar Emelie, hoppas allt är toppen med dig!

Svar: Åh! Perfekt ju! :) Tack Ida, ja, den är underbar so far. Ha det så bra!
.

Den 2013-07-07 klockan 22:14:29
URL: http://sequinsandnoodles.blogspot.se/
FrökenTV, bloggen om tv och film skriver:

fattar inte varför alla har menskopp.
Känns det inte att något är där?

Svar: Menskopp är ju världens bästa uppfinning! Den är bra för dina slemhinnor och torkar inte ut dem som tamponger gör. Du slipper byta flera gånger per dag. Den är miljövänlig och du gör en insats för miljön genom att inte bidra till sopberg fulla av menskydd. Den är bra för din plånka. Du slipper lägga ut en massa pengar på tamponger. Fattar du lite bättre nu? :) det känns inte att du har något där om du satt in den rätt.
.

Den 2013-07-07 klockan 22:17:47
URL: http://efji.blogg.se/
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Strålande bra! Menskopp känns besvärligt, jag förblöder nästan till döds varje gång så finns de i litermått? ;-)

Den 2013-07-07 klockan 23:24:12
URL: http://madelein.se/
Clara skriver:

Kan du inte ta vatten i en vattenflaska och spruta den ren?

Svar: Jo! Smart! En med lite sprutt i liksom. :)
.

Den 2013-07-08 klockan 12:51:23
Daniella 🌙 skriver:

Varför använder du inte tamponger vid de tillfällena då? :3

Svar: För att jag har märkt att min mutta mår mycket bättre av att INTE använda tamponger. De torkar ut slemhinnorna. Och så vill jag alltid använda min menskopp för den är fantastiskt bra. Men ibland blir det lite krångligt och då vill jag lösa det :)
.

Den 2013-07-09 klockan 04:23:00
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0