Jag har inte doppat stjärten i en vattenklosett på tre veckor.

http://picasion.com/i/1Vbo9/

Nu är jag tillbaka i Uppsala efter en hejdundrandes visit i hälsingesskogarna. Jag och Mårten gick från ett dass till ett annat och insåg att vi inte doppat stjärten i en vattenklosett på tre veckor. Eller jo. Vi svängde förbi Gunsta Krog & Livs på vår cykelutflykt kring törpet och lade en liten bajs i porslinskålen där. Förstås. 
 
I skrivande stund befinner jag mig i alla fall i lägenheten som jag älskar så mitt hjärta smärtar. Åh vad jag saknar den. Faktiskt. Men snart är det höst och DÅ kan jag sitta innanför dess väggar och inandas lägenhetsluft. Det ironiska är att jag då kommer saknar törpalivet. Man vill alltid ha det man inte har och tvärtom. Så imorgon åker jag och Mårten åter ut till törpet och stannar där i två hela veckor till. 
 
 
 
 
 
Alltså. Nu ska det törpalivabloggas så att falufärgen skvätter och baden-baden stolarna välter. Jag lovar. Och en massa annat kommer dyka upp här också förstås. Hoppas ni gör mig sällskap. Och hoppas ni haft en fin helg! 

Kommentarer
Tova G Flygt skriver:

haha, detta är ju lite knäppt (tycker jag då då)
även jag är uppsalabo, jag brinner för loppisar, vintage och femtiotalet och jag håller titt som tätt till i skogarna uppe i hälsingland. mycket fina gemenskapsgrejor där tycker jag, för uppsala är underbart, vintage är livet och hälsingland äger
tycker otroligt mycket om din blogg ska du veta dessutom!

Svar: Vad fint! :) Då kanske våra vägar möts i Uppis någon gång. Eller i Hälsingland hehe. Kram!
.

Den 2013-07-07 klockan 21:01:21
URL: http://kapitulerar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0