Ruth & Raoul.

 
Ruth & Raoul 
Sysslomansgatan 14
753 11 Uppsala
 
Telefon: 018 -13 04 03
 
Öppettider: 
Måndag-Fredag 12-18
Lördag 11-15
 
 
 
 
Hemsida och karta hittar du här! 
 
 
 
 
När jag var hemma på urbaniseringsfiesta från törpalivet passade jag på att besöka Ruth & Raoul vars skyltfönster jag så många gånger stått och kikat in i vid diverse studentikosa pubrundor och utekvällar. (Butiken ligger belägen precis vid V-dala nation, vars byggnad förresten är designad av den finländske arkitekten Alvar Aalto.) Men alltså sällan besökt. Butiken är verkligen mysig och det finns ett sort utbud klänningar, skor, väskor och herrkläder. Jag hittade två klänningar som jag var tvungen att pröva men de fick åka tillbaka på klädställningen på grund av avsaknad av femtiotals-getingmidja och pengar i plånkan. Ni kan få se en bild på dem senare.
 
Annars så gillar jag butiken och personalen var trevlig och hjälpsam. Här fanns ett stort urval av märkesväskor och finare plagg med designstämpel. Jag vurmar ju inte så mycket för second hand av just detta slag. Jag gillar mer det luggslitna och inte fullt så dyra. Men jag kommer definitivt besöka butiken fler gånger då jag är på jakt efter en klänning eller ett par skor. Och som sagt, detta är en sorterad vintagebutik. Och då sätts priserna därefter. Vill man hitta det billiga fynden får man styra kosan någon annanstans. Till exempel till Myrorna, Röda Korset, Vaksala Torg eller alla osorterade loppisar på landet. Har ni några tips på sådana runt Uppsala med omnejd får ni mer än gärna hojta till eller maila mig på [email protected].
 
 
 
 
 
Tipsa mig gärna också om andra loppisar i landet som bör besökas. Jag vill ju ha en kolosall loppisguide till slut! Mitt första mål är ju att kartlägga Uppsala. Det går sådär. Det finns så mycket! Vilket också är fantastiskt bra såklart. Kolla hela min Loppisguide här! 
 
 

Kommentarer
Ia // Betraktelser från Fronten skriver:

Åå, jag var i Uppsala idag och hade så gärna velat rådfråga dig om vägen till alla de där fina loppisarna/vintagebutikerna/whatnot som du skriver om. Men hade dig varken i telefonen eller på twitter/liknande. Du verkar ha så bra koll!
Ack, det fick bli oekologisk och oekonomisk ny-shopping ist denna gång!

Svar: Åh, vad synd! Nästa gång får du kolla Loppisguiden! kram till dig
.

Den 2013-07-17 klockan 22:33:53
URL: http://metrobloggen.se/razumishin/
Inger skriver:

Här vill vi vara med förstås :) Norrköping är fullt med loppisar IRL o vår lilla grupp har en litenliten loppis inget att fara till men om man bor här o hittat ngt på sidan kan man ju passa på titta lite vid avhämtning :)

Den 2013-09-01 klockan 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0