Tre fynd från Uppsalas mesta loppis.

 
Jo, jag har helt glömt att visa mina tre loppisfynd från bakisbesöket på Vaksala Torg i lördags. Efter att ha suttit i skuggan och sörplat coola i cirkus en kvart var vi redo att ta oss an alla potentiella skattkammare. Jag hittade följande fina ting:
 
 
 
Fynd nummer ett)
 
 
 
 
En utsökt grön klänning med 60-talssnitt. För trettiofem kronor blev den min och detta var det värt trots den senare uppmärksammade trängseln under armarna. Har väl för mycket hår höhöhö. Med lite klipp med saxen, i klänningen alltså, och fix och trix med lite tråd så ska den nog passa. 
 
 
 
 
Fynd nummer två)
 
 
 
 
Denna långa nattlinnesliknande kaftan/kappa/grej-man-kan-slänga-över-armarna-och-blir-fin-till-tex-en-klädsel-med-kortare-shorts-eller-kjol-plagg. Otroligt klurigt att veta vad en sådan kan kallas men fin är den. Och den kostade trettio svenska riksdaler. 
 
 
 
Fynd nummer tre)
 
 
 
 
 
Dessa tjusiga sandaler! Jag har länge varit ute efter ett par sandaler i 30/40-talsanda men inte hittat några som passar eller varit sköna. Dessa passade och var dessutom av märket Ecco. Nästan lite äckligt fotriktigt kan jag tycka. Mina fötter är vana att pinas. För trettio kronor fick jag dem. 
 
 
 
 
Summan av kardemumman. En klänning, en kaftan-liknande-grej och ett par sandaler för 95 kronor. Vaksala torg, vad jag älskar dig! Alla fynd kommer att finnas till beskådan på min arma kropp längre fram i tin. Och psst, läs om Vaksala torg (Uppsalas mesta loppis enligt mig) i min Loppisguide här!
 
 
 

Kommentarer
Linnéa skriver:

Chiffon robe brukar jag kalla dessa nattlinne/kafftangrejorna, superfin var den i alla fall! :)

Svar: Åh tack! :)
.

Den 2013-07-18 klockan 16:12:46
Elin skriver:

Från någon som är mindre loppisbevandrad i Uppsala blir min fundering vilka dagar/tider som det är loppis på Vaksala. Jag skulle ju kunna gå dit och se om he e nåe där, men latheten slår till varenda gång!

Och vilken otroligt fin grön klänning!!!

Svar: Det brukar vara varje lördag i veckan och börjar från kl 6 på morgonen till ungefär 3-4 (ibland tidigare) tiderna är lite flytande :) Du måste dit!
.

Den 2013-07-18 klockan 19:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0