Yepp, denna låt är till er.

 
 
 
Jag tänkte kicka igång denna härliga fredag med en låt som jag brukar lyssna på när jag är fly förbannad. Fly förbenat förbannad på det mesta som går att vara fly förbenat förbannad på. Till exempel mina aggressioner riktade mot alla sexistiska as som ligger och lurar i buskarna. Eller sitter och knapprar fram idioti framför sina dataskärmar för den delen. Yepp, denna låt är till er. Jimmie Åkesson kan ses som en annan aspirant till måltavla för denna sång. Liksom hans "sverigevänner." Yepp, denna låt är till er. Sedan tycker jag faktiskt att hela jävla patriarkatet med dess kränkta män gör skäl till att förtjäna en sådan här låt. Yepp, denna låt är till er. Homofoberna, ja ni, ni som tycker att all kärlek inte är rätt sorts kärlek. Att folk är mindre värda på grund av sin sexuella identitet. Yepp, denna låt är till er.
 
Ja, alla inskränkta stackare som sitter i sina hem och hatar. Som muttrar om hur "babbarna" bara kommer och förstör. Som morrar om horor, flator och bögjävlar. Som anser att det finns ett rätt sätt att älska. Ett rätt sätt att vara. Som inte kan förstå en utsatt människas position. Som inte kan gå ett steg längre och problematisera "en sanning." 
 
YEPP, DENNA LÅT ÄR TILL ER. 
 
 
 
 
 
Aaaah, vad skönt att börja dagen med positiva vibbar. Härligt! Ha en fin fredag allihopa! 

Kommentarer
Linn skriver:

Har sagt det förut och kommer säga det igen: WORD!!!

WORD WORD WORD!!!

Den 2013-07-12 klockan 14:37:37
Fanny skriver:

En annan bra låt med lite samma tema är "Fuck you" med Maria Mena. Lyssna :)

Svar: Tack för tipset! :)
.

Den 2013-07-14 klockan 16:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0