En muterad blåklocka hjälp!

Ni var ju en del som erbjöd er hjälp med att identifiera den könstiga blomma som jag inte hittade namnet på. Och visst, jag är övertygad om att det är asenkelt och bla bla bla. MEN DEN FANNS INTE I BLOMBOKEN JAG LOOOOOVAR! 
 
 
Med risk för aha:ande och juuuust det-känslor när ni hjälper mig, här är fanskapet: 
 
 
 
 
 
Den är ju liksom som en muterad blåklocka? Asläskigt. 
 
 
 
 
Tacksam för hjälp!
 
 
 
UPPDATERING:
 
Inom fem minuter kom svaret. Det är en akleja. Tack! (Man lär sig alltid något nytt...) Blomfan finns förmodligen också med i boken. Grrr.
 
 
 

Kommentarer
Anonym skriver:

Det är en akleja.

Svar: JAAAAA! Det är det ju. Tack! Fan vad fint. Och rätt enkelt hehe. Men som sagt, tack!
.

Den 2013-06-19 klockan 20:19:27
Jennifer skriver:

Men vad konstig! Sprang genast till min far och frågade, han är liksom bonde och naturexpert, men han hade ingen aning.

Svar: Jag vet, asvårt tyckte jag å. Men tydligen är det en akleja... Kram!
.

Den 2013-06-19 klockan 20:22:14
URL: http://jenniferstroud.blogg.se/
Jessica skriver:

Åh men akleja är ju en av mina favvoblommor!

Den 2013-06-19 klockan 20:31:03
URL: http://litesocker.blogg.se/
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

:-)

Fin hur som helst!

Den 2013-06-19 klockan 23:09:40
URL: http://madelein.se/
Amanda skriver:

Fasen vad jag älskar din blogg. Även om jag inte håller med om allt du skriver, så är det så härligt att få läsa riktiga åsikter om samhället. Och visst börjar jag nog förstå mer och mer. Tack!

Svar: Vad bra! Och nej, man kan inte hålla med om allt! Kram!
.

Den 2013-06-20 klockan 00:03:47
C skriver:

Världens bästa flora som man känner igen vildblommorna omedelbums i fann jag i söndags på en loppis för fem kronor. Den finns även på bokbörsen för tjugo kronor och uppåt har jag sett. "Vilda blommor i våra marker - fotografisk flora i färg". Rekommenderas verkligen för törpaliv!

Svar: Mys! Kram!
.

Den 2013-06-26 klockan 19:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0