En törpapöss så här på måndagskvisten.

 
Det är la dags för ett törpainlägg igen. Eller vad sä ni? Yepp, så är det. Nu ska jag visa er mosaikplattorna som jag hittade när jag gav mig ut på sakletareskapad i stugan med omnejd. 
 
 
 
 
Här ligger de och smutsar sig i den funna kockumsbaljan. 
 
 
 
 
Men det skulle det bli ändring på! Ned i vatten med de bara och sprutt på med diskmedel. 
 
 
 
 
En svart. 
 
 
 
 
En blå. 
 
 
 
 
 
En mossgrön. 
 
 
 
 
Och en ljusgrön. (Plus en mer klarblå, attans, jag glömde fotografera den hehe.)
 
 
 
 
På törk i solen. 
 
 
 
 
För att sedan hamna i de spröjsade fönsterna på verandan. 
 
 
 
 
Kölla så fint! 
 
 
 
Det som är jobbigt med att hyra ett torp är att det är så mycket man skulle vilja ändra på men inte riktigt har rätten till. Jag skulle vilja kasta de nittiotaliga-rutiga-shabby-chic-gardinerna all världens väg. Dumpa duken i funbosjön. Slita upp den äckliga lineoleummattan i köket och hitta trägolv därunder. Riva bort fejk-tegelväggen (ja, det ÄR EN TAPET USCH!) och ersätta den med pärlspont eller måla det vitt. 
 
Men det som är bra är att ägaren uppmuntrar mig till pyssel och förändring. Så om jag har tråkigt i sommar så ryker kanske plastmattan bort och golvet tittar fram. Bland annat. 
 
 
Törpapöss!

Kommentarer
Överlevnadsguiden skriver:

Jag är helt med dig på tegelväggstapeten och linoleummattan, gardinerna känner jag inget personligt agg mot men heller inga varma känslor för, men vad är det för fel på duken undrar jag bestört? En nästan identisk finns att finna bland arvegodsen i min klädkammare och vid den har jag suttit och fikat mången trevlig gång under min uppväxt. För härstamning skulle jag gissa på tidigt 60-tal. Så duken tycker jag minsann att du kan behålla och använda för fika smakar rusktigt gott vid en sån duk, men övriga förändringar får godkänt. ;-)

Svar: Oj nej! Bli inte bestört! Jag tror jag just nu befinner mig i en slags anti-för-mycket-puttignuttig-mint och det är därför jag förkastar duken. Sedan tycker jag inte att den passar till bordet. Det kanske är det. Ett inneboende agg från min sida alltså :) Jag tycker det hade passat med en mer retoblommig till det gröna bordet. Men fortsätt älska din duk! Kram
.

Den 2013-06-03 klockan 17:09:10
URL: http://www.overlevnadsguiden.se
curiouscat skriver:

Kakelplattorna är kalasfina! Har en liten dröm om att någon gång kunna kakla med olika mönstrade plattor på en större yta, sådär så det nästan blir hysteriskt.

Den 2013-06-03 klockan 19:06:47
URL: http://curiouscat.blogg.se
Linda skriver:

Wow! Vilken härlig blogg och du verkar så söt! :-) Härlig stil och god atmosfär! Keep up the good work:-)

Svar: Åh tack! en god atmosfär vill ma ju förmedla. Haha! kram
.

Den 2013-06-03 klockan 20:57:14
Sofia skriver:

Man kan sätta såna där mjuka tassar som man brukar ha under bordsben för att inte skrapa upp golv under plattan så kan man använda som grytunderlägg :D

Svar: Åh! Gud vilken bra idé! :)
.

Den 2013-06-03 klockan 23:43:11
Överlevnadsguiden skriver:

Åh, är bordet grönt? Det framgår inte riktigt av bilderna, jag trodde det var vitt. Nej då kan jag väl hålla med om att duken kanske inte är ett självklart val på just det bordet. ;-)

Svar: Mot ett vit hade det såklart varit en annan story! Kram! puss!
.

Den 2013-06-04 klockan 10:42:45
URL: http://www.overlevnadsguiden.se
Tanten på auktion skriver:

Tapeterna är verkligen hemska. Hur tänkte de när de valde just dom tapeterna??? Konstigt!

Svar: Jag vet! USCHA! Men det var ett par tantaluringar som bodde där innan och som förmodligen ville "modernisera" till att lite. Fail.... :(
.

Den 2013-06-05 klockan 08:53:10
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.se/
Sara skriver:

Alltså hallå vad tjusigt torp! Blir nästan lite avis. :)

Den 2013-06-05 klockan 13:29:00
URL: http://helgur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0