Ett presenttips!

 
Jag tänkte komma med ett litet presenttips som är billigt, fint och bra. Passar ju bra denna dag, som är vår nationaldag. Nu är jag inget stort fan av att fira vår nation. Kanske därför att det så mycket i vårt samhälle som gör mig förbenat förbannad. Lite för mycket. Jag kan liksom inte fira när det finns så mycket som gör mig så arg. Det känns som en lögn att hålla på och celebrata hur jämställt vi har det, hur fin mångfald vi har och hur bra allt är. Och visst har vi ett fint land, på flera sätt. MEN. Det där men:et. Istället för att fira Sverige som land tycker jag att vi ska fira ALLA som bor i vårt land. Och kanske reflektera lite över vad som kan bli bättre. Eller något. Jag vet inte. Blir man någonsin nöjd med hur situationen ser ut i samhället? Vad tror ni? 
 
Men vafasen. Nu var det ju ett presentips jag skulle komma med. Passar i alla fall underbart bra när någon fyller år, bjuder på middag eller bara är värd en blomma. Du planterar helt enkelt en liten liten fröbebis som du sedan sätter i en fin liten kruka. På krukan kan du skriva ett litet meddelande. För några dagar sedan fyllde min fina vän Ellen år och jag skrev helt enkelt "Ellens blomma." 
 
 
 
 
 
När Agnes fyllde år fick hon en tomatplanta. Och jag hade tydligen INGA ÖGON när dessa bilderna på mig togs. Men det bjuder jag på. Har jag berättat det förresten? Att jag har så små pytteögon att när jag skrattar alldeles hysteriskt så blir jag blind. Det är sant. Jag ser ingenting när jag skrattar! Någon som känner igen sig? När jag var ung hade jag otroliga komplex för mina ögon. Jag ville ha stora rådjursögon såklart. Men nuförtin, nu när man blivit gammal och vis (hehe) så gillar jag mina synorgan faktiskt. De passar ju min fejja. Faktiskt. 
 
 
 
Ha en fin torsdag!

Kommentarer
Dzana skriver:

Jag vet en kille som "blundar" när han skrattar och även om han är dryg så är det ju något av det finaste som finns? Så han blir charmig ändå, suck!

Den 2013-06-07 klockan 02:14:04
Anonym skriver:

Ännu ett bra inlägg, håller med dig om att fira alla som bor i Sverige, huvudet på spiken där! Men nationaldagen kan vara ett bra tillfälle att jobba för att skapa större mångfald, jämställdhet, acceptans och medmänsklighet.

Bra presenttips också:)

Keep on rockin'

Den 2013-06-07 klockan 08:11:05
Liten gul spindel skriver:

Jepp, ögonen försvinner och jag blir också blind vid ett gott skratt :D Gillar din nya design förresten!

Svar: Åh tack! (Ler just nu och ser ej skärmen, hehe)
.

Den 2013-06-10 klockan 19:11:34
URL: http://litengulspindel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0