Liv, jag älskar dig.

 
 
Vilken jäkla dag. Hela jäkla lägenheten får TYDLIGEN plats i ett dussin blå IKEA-kassar. Krukväxter, basketboll, kockumsbalja och hela tjofridderajtanta. Olles röda lilla mazda höll på att explodera då vi körde ut från Salagatan. Och som om inte det var nog så handlade vi upp HELA ICA Väst och stuvade in på det lilla utrymmet som var kvar.
 
Sedan körde vi, gnolandes och glada i hågen, fel i filhelvetet utanför Boländerna och fick köra E4:an enda till Knivsta innan vändingsmöjlighet gavs. 1,7 mil. 
 
 
 
 
 
 
MEN. Sånt här händer ju alltid. Livet är inte en dans på rosor och man svävar inte i en purpurfärgad kärra av klätterrosor till sitt sommartorp. Så äre. Nu sitter i alla fall jag och Mårten ute på glasverandan, dricker en köppa kaffe och lyssnar på Liv Strömqvist sommarprat. Om mens. SÅ JÄVLA VIKTIGT OCH BRA.
 
"Jag hoppas att ni fattar, att om vi levt i ett matriarkat, så hade det självklart varit så att PMS hade haft oerhört hög status. Så som den manliga melankolin hade på 1800-talet eller som olika podcastande mäns bekräftelseångest har idag. Då hade PMS varit ett tecken på ens högutvecklade konstnärliga känslighet och den där statyn tänkaren ni vet, av Rodin, där en man sitter djupt försjunken i tankar med ena handen på pannan. Den skulle förstås istället föreställa en kvinna som höll händerna för magen, lite sådär ni vet snyggt tyngd av menskvärk, och statyn skulle förmedla detta högkänsligt intelligenta förfinade tillstånd. Det fattar ni, eller hur?" 
 
 
Liv, jag älskar dig. 
 

Kommentarer
Sara Helgesson skriver:

Ååååh, jag blir så avundsjuk på er som kan sitta och mysa i torpet! ^^ Låter hur härligt som helst!!!

Den 2013-06-24 klockan 21:02:45
URL: http://helgur.blogg.se/
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Gött med törpmys :-)

Den 2013-06-24 klockan 23:20:42
URL: http://madelein.se/
kollijox skriver:

Ja, men LIV! så jäkla viktigt, bra och allt. Äntligen vet jag varför mitt pinsammaste ord är MENS. Måste öva mig på att säga det, mens mens mens, och vara stolt.PMS, vilken jäkla kraft.

Den 2013-06-25 klockan 07:45:02
URL: http://www.kollijox.blogspot.com
Ida! skriver:

Åh jäklar vad jag önskar mig lite torparlugn när jag sitter på kontoret och stressar sönder av alla inför semestern-deadlines. Men i smyg, som den tysta rebell jag är, stänger jag dörren, stoppar i lurarna och lyssnar klart på Livs sommarprat.

Den 2013-06-25 klockan 07:56:21
Linnéa skriver:

så himla bra sommarprat! heja liv!

Den 2013-06-25 klockan 17:04:13
URL: http://linneahansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0