Myrorna i Boländerna. (Amazing!)

 
Myrorna Boländerna
Bolandsgatan 15 C
753 23 Uppsala 
 
Telefon: 018-129010
 
Öppettider: 
Mån-fre 10-18
Lör 10-17
Sön 11-17
 
Hemsida och karta hittar du här! 
 
 
 
 
 
Alltså amazing, otroligt och fabulöst vilken bra Myrornas som vi har fått i Uppsala. Vi hade redan två sedan tidigare. En på Kungsängsgatan och en på Sysslomansgatan. Men denna slår dem båda med hästlängder. Och kolla bara på öppettiderna! Hurra! 
 
 
 
 
De har en otroligt fin avdelning med lite mer utplockade kläder från 20-talet och fram till 70-talet. Vi kan kalla det vintage. Och detta UTAN att plånboken blir alldeles tom. 
 
 
 
 
 
En massa fina hattar och klänningar. 
 
 
 
 
 
Och skor såklart. 
 
 
 
 
 
Och väskor. 
 
 
 
 
En stor sektion med glas och proslin. 
 
 
 
 
Där kopparna är organiserade och hänger och dinglar i sitt öra. 
 
 
 
 
 
Och så finns här möbler med. Och en massa fina tavlor. 
 
 
 
 
Jag hittade en röd jumpsuit som jag bara var tvungen att testa. Skulle gissa att det är en 70-talare. Jag kände mig verkligen som en äkta arbetskvinna. 
 
 
 
 
 
Och kameltån var ju såklart det som gjorde att de blev ett köp. Vafasen! Jag gillar kameltår. Att riktigt gå runt och känna att man har en mutta mellan benen. Måste det vara så fult? (haha) Jag höll på att dö av skratt när Agnes bad mig testa att liksom lägga över båda blygdläpparna på ena sidan sömmen för att se hur det såg ut. Fan vad jag älskar dig min käraste vän. 
 
 
 
Summan av kardemumman: Nya Myrorna i Boländerna är ett måste på er loppisrunda. Helt fantastiskt bra! Snart ska jag visa eder vad jag handlade både här och på Röda Korset. Exiting times! 
 
Vill ni läsa hela min Loppisguide så finns den till beskådan här. Puss! 

Kommentarer
Frida skriver:

Jaaaa! Taggad att flytta från Paris till Uppsala om två veckor nu!

Svar: JA JA JA! :) Kram
.

Den 2013-06-05 klockan 09:10:49
URL: http://franfrida.blogg.se/
Elvira skriver:

Läs vår blogg och var med i "veckans blogg" "tävlingar" och massa kul! Vår kategori tävlingar!

Den 2013-06-05 klockan 10:58:25
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Emelie! skriver:

Åhåå! Dit vill jag gå, typ nu på en gång! Ah!

Den 2013-06-05 klockan 11:08:51
Vicky skriver:

HAHA vad underbar du är. och butiken ser ju riktigt gedigen och fin ut!!

Den 2013-06-05 klockan 13:47:10
URL: http://vickys.se/
Melanie skriver:

Oh my, önskar att jag bodde närmare Uppsala.. :(

Den 2013-06-05 klockan 16:55:36
Emma H. skriver:

Det blir ett besök nästa gång jag är i uppsala! :D

Den 2013-06-26 klockan 14:47:39
URL: http://fyrasmabokstaver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0