Rapfiesta på törpets brygga.

 
Jag och Mårten har inte funnit någon ro ännu. Nej, vi kutar runt och fixar saker som stressade små dumjärpar. (För att citera Karin. Älskade detta ord!) Idag ska vi in och lämna vår ärade vän och tillika bilägares röda mazda i staden. Och sedan cykla ut till törpe igen. Och ja, ni vet ju hur det gick förra gången. Jag fruktar något för denna förbenade vind. 
 
Så länge tänkte jag att ni skulle få kölle på stugans brygga! 
 
 
 
 
Man följer en liten upp-gräsklippt gång över en äng. 
 
 
 
 
 
Som ser ut så här. 
 
 
 
 
 
Och så kommer man till denna fantastiska brygga. 
 
 
 
 
 
Åker man med båt i färdriktningen som mitt nylle är vänt mot så kommer man till sjön. Tydligen finns där också ett bäverbo på höger sida. Detta ska utforskas! Lövar. 
 
 
 
 
 
Vi var något skeptiska till det mycket grumliga vattnet och drack lättöl och åt prickig korvmacka istället. Mårten förstörde den hurtiga och friska stämningen med ett ciggpaket. Grrr. 
 
 
 
 
 
Sedan köllade vi läget på botten. 
 
 
 
 
 
Och temperaturen. 
 
 
 
 
Jag gick upp igen. 
 
 
 
 
 
Vi satt och dinglade med benen istället. Fick en och annan speta i röva. Trist men sant. 
 
 
 
 
 
http://picasion.com/i/1UIsd/
 
Och lättölsdrickandet firades såklart slutligen med en rapkaskad utan dess lika. Illustrerad på GIF:en ovan. 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni har en fin tisdag mina fina läsare. Fan vad jag uppskattar er. Och om ni gillar törpalivet, gå in här i kategorin med samma namn. Och mer kommer. Hurra! 
 

Kommentarer
Sofia skriver:

Vilken himla fin baddräkt!

Svar: Åh tack! :)
.

Den 2013-06-26 klockan 07:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0