Tre fina ting i aftonens tidiga timme.

1)
 
 
 
 
Att fantastiska Nanna Johansson (Har ni inte kolla in hennes blogg gör det för fanken!) får mig att skratta, grrra:a och hurra varje gång hon skriver ett blogginlägg, det är ett faktum. Nu ska hon vara med i radio också! Hurra! Att man kan läsa en intervju med henne i Nöjesguiden om detta radiosamarbete plus lite annat är också hurra-varning. Så gör det för allsin dar. HÄR! 
 
 
 
2)
 
 
 
Denna lilla brodyrtingest som jag hittade på 33 anledningars facebook-sida. (Det är för övrigt också en av de fina tingen denna tidiga aftontimma, kölla in!) Jag skulle vilja ha denna uppbroderad och upphängd över soffan i teverummet. 
 
 
 
3)
 
 
 
 
Att Lady Dahmer (Natashja Blomberg) och Cissi Wallin ska sätta upp en pjäs på Maxiteatern om hur det är att vara kvinna i dagens samhälle. Älskar namnet "Penntricket - och sånt som riktiga kvinnor berhöver veta." Syftandes på urbota dumma artiklar om hur man utreder huruvida man har hängbröst eller ej genom att sticka in en penna under bröstet och se ifall den sitter kvar. ETT MÅSTE-SE! 
 
 

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Haha, vilket otroligt urbota dumt test, låter 40-tal

Den 2013-06-13 klockan 00:09:59
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0