Utemöblerna får nytt liv.

 
En tråkig sak. Med törpet och dess existens. När jag och Mårten tågade in, tyngda under den fullpackade IKEA-påsarna salighet, i måndags förmiddag upptäckte vi att utlånarna/ägarna inte städat törpet. När ett torp står tomt under en hel vinter så krävs en vårstädning. Ruskning av mattor, putsning av fönster, rengöring av dass osv. Och jag är inte den som är den. Jag kan leva i lite skit. MEN när man betalar en dyr penning för att bo i ett törp så borde det väl vara städat när man kommer? Eller? Hur som haver. Idag har Mårten och jag vårstädat törpet från grunden. Tagit ut alla möbler och staplat upp dem på gruset utanför. Piskat mattor och vädrat madrasser. Sopat, våttorkat, putsat och förfasats. Nu är det i alla fall rent. HURRA! 
 
Något som vi också fick gå lös på var utemöblerna. De har stått ute hela vintern och var minst sagt odrägliga. Spindelväviga, mossiga och äckliga. Men kölla så fint det blev! 
 
 
 
 
 
De var riktigt funkisfina under all spindelväv och all mossa. 
 
 
 
 
 
Vi flyttade dem från det omysiga skuggläget till det lilla trädäcket på sydsidan. Där solen skiner längst. 
 
 
 
 
 
Här kan man ana den sunk-och-dunkiga hängmattan som också hängt ute hela vintern. Samt vårt tvättställ deluxe som ni ska få en närmre presentation av. 
 
 
 
 
 
Den gula lektstugan hade helt klart kunnat skrotas. Inga barn som vill leka i den vill jag lova. (Förråd och äckelpäckel) 
 
 
 
 
 
Kölle så fint! 
 
 

Kommentarer
Ninjakossan | Autistisk kattfantast med en lika autistisk sambo skriver:

Oj, hyr ni törpet? Ni som kämpat så med att måla och pyssla! Städning hade man absolut kunnat förvänta sig!

Svar: Ja, vi hyr :) Har skrivit det någonstans men sedan inte orkat utan låtsas som att det är vårt. Hehe. Dream on. Nej men vi hyr det och vi blev lite besvikna när det var så smutsigt när vi kom. Vi har ju gjort grovstädningen för hela sommarens uthyrningar nu liksom. Så det förväntade vi oss. Pyttsan!
.

Den 2013-06-26 klockan 19:56:48
URL: http://www.ninjakossan.se
malin skriver:

Men oj. Jag läste också att ni hyrde det för länge sedan tror jag, men tänkte så som ni fixar det så får ni säkert bo där gratis ändå. Dåligt att inte städa tycker jag verkligen! Hoppas ni får ngt för att ni rustar upp det så mkt som ni gör.

Den 2013-06-26 klockan 22:57:52
Malin skriver:

Vilken fin blogg! :)

Den 2013-07-02 klockan 10:15:49
URL: http://lallinka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0