Koffertbonanza, skotumult och en vidunderlig garderob.

 
Känner ni igen koffertbonanzan? Kan ni gissa vem jag befinner mig hos? 
 


 
En ledtråd till är den FANTASTISKA samling av poslin som står i köksskåpet. 
 
 
 
 
För att inte tala om över spisen. 



 
Och stringhyllan i köket. 

 

 
Och stringhyllan i vardagsrummet. 
 


 
Hon har även en extraordinär balle. (Ja, jag tänker fortsätta säga balle. Trots att vissa menar att jag kränker det manliga könet. Kom igen, det kvinnliga könsorganet har verkligen inte den status den förtjänar. Ni har tagit ordet fitta ifrån oss och gjort det till ett skällsord. Våt ängsmark betyder det. Ett perfekt ord för det som finns mellan våra ben.) 
 
 
 
 
En annan ledtråd är Norrlands guld. 
 


 
Och sjukligt mycket skor i hallen. Där Swedish Hasbeens dominerar skotumultet. 
 
 
 
 
Och kölle! Bästa Håkan på vägga! 

 

 
Och denna glödlampa får symbolisera hennes smarta hjärna. 


Vem vem vem? 
 
 
 
Joooo....
 
 
 
 
Karoline! Norrlands drottning! 
 
 
 
 
Här i sin avundsvärda garderob. 

 

 
Röda strumpisar! 
 
 

 
Och här med sin vän Caroline som också sjunger i deras band Birdettes. 


Yepp, det var alltså hos Karoline jag var och gick lös med min kamera. Det dracks kaffe ur nyloppade Uppsala-Ekeby koppar å. Och åts sushi. 
 
 
 
En fabulös brud, lovar! 

Kommentarer
karoline skriver:

Åh vad himla fina ord och fina bilder!
DU är så himla bra!!! KRAM KRAM

Svar: Tack vare dig jue! Detsamma fina du! KRAM!
.

Den 2013-05-20 klockan 10:50:02
URL: http://www.karolinesvintage.se
emilyponsonby skriver:

jätte fin blogg en stor beundrare, snälla titta på min blogg jag jobbar dagligen för den!!!! den blir lite bättre hela tiden snälla lämna fina komentarer SNÄLLA, älskar dig

Svar: Åh tack! Och fin blogg! kram
.

Den 2013-05-20 klockan 10:55:57
URL: http://www.emillyponsonby.blogg.se
felicia skriver:

hej, nu tänker jag va dryg och be dej gå in på min blogg http://www.nattstad.se/feliiciagustavsson hatar själv sån här kommentarer så aa pallar inte skriva fin blogg eller fjäska för att du ska läsa den hahah du gör som du vill;)

Den 2013-05-20 klockan 16:17:15
URL: http://nattstad.se/feliiciagustavsson
curiouscat skriver:

Hallå är detta hem kopierat direkt ur mina mest magiska drömmar?! Älskar ALLT! Porslinet, stringhylla, burkar, tavlan, garderoben<3...

Svar: Finare än min? GRRRR! Haha skojar
.

Den 2013-05-20 klockan 17:00:57
URL: http://curiouscat.blogg.se
lisa skriver:

fint och så fint hem!

Den 2013-05-20 klockan 18:58:38
URL: http://popflickan.blogg.se
Vicky skriver:

men haha, vilket UNDERBART inlägg! älskart!

Svar: Tack Vicky! :)
.

Den 2013-05-20 klockan 22:07:27
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0