Du är en bonde.

 
Du är en bonde. Du lever ute på de skördestinna vidderna. Med dina kor och dina höns. Din traktor och din skördetröska (eller vad det nu heter). Du trivs med ditt bonneliv där du sliter med spenar, sådd och vedklyvare. Varje dag arbetar du i ditt anletes svett och när du tittar ut över dina ägor så minns du din bondesläkt vars ägor gått i arv i generation efter generation och nu finns i dina händer. Men någonting skaver. Du känner dig ensam och ditt kök förfaller. Du behöver en bonnamora för att ditt allmogeliv ska vara komplett.
 
Här kommer programmet Bonde söker fru in i bilden. Och jag tänker att DET KAN VÄL INTE VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT SKAFFA SIG EN FRU? Det enda du behöver göra är att: 
 
 
 
 
 
 
...vara MANLIG! Och helst kunna lyfta bode kor och hantera en motorsåg. 
 
 
Vips så kommer ditt liv att vara fulländat! Ditt gamla allmogekök med mossgröna luckor kommer att bytas ut och det kommer att gnistra av kvinnlig intelligens (alltså kunskap om vart olika rengöringsmedel gör sig bäst och exakt hur man polerar soffans mässingsknoppar) 
 
 
 
Kanske kommer du att lära dig saker du aldrig trodde var möjligt! Som att... 
 
 
 
...baka! Hallongrottor, kanelbullar, wienerbröd, pepparkakor, arraksbollar, budapestbakelse, dammsugare, havreflarn, franska pinnar, prinsesstårta, lussebullar, sockerkaka och rulltårta. 
 
 
 
 
 
Och för att nu prata till alla framtida bonnamoror. Kom ihåg att...
 
 
 
 

 

 

Kommentarer
evelina skriver:

Hej du har verkligen jätte fin och bra blogg!!:)

Svar: Hej och tack för att du läser!
.

Den 2013-11-27 klockan 19:07:08
URL: http://nattsad.se/olssonevelina
Erika skriver:

Kul att du är tillbaka!!!

Den 2013-11-27 klockan 19:13:17
amelia skriver:

haha åh tänkte på alla de där grejerna när jag såg på bonde och ville kasta fjärkontrollen genom fönstret när typ fem kommentarer om manlighet yttrades på fem minuter. du är bäst!

Den 2013-11-27 klockan 19:23:10
Isabella Lindquist skriver:

Haha åh va jag älskar dina inlägg om jävligt viktiga saker! Sluta aldrig! Aldrig någonsin. Lova.

Svar: <3
.

Den 2013-11-27 klockan 19:31:57
URL: http://bellalindquist.blogg.se/
amanda skriver:

Klockrent inlägg! Tur att det finns så uppmärksamma personer som du. Som dessutom är så bra på att skriva och förmedla till andra <3

Svar: <3
.

Den 2013-11-27 klockan 19:53:27
URL: http://aal.blogg.se
HildeSol skriver:

Haha! Vi har samme program i Norge også, det er åpenbart at de gamle kjønnsrollene har gode levekår på bygda fortsatt. Og når bøndene blir spurt om hva de ser etter i en partner høres det mer ut som om de er ute etter arbeidshjelp/gårdsarbeider enn en livspartner...

Den 2013-11-28 klockan 09:00:19
URL: http://hildesol.blogspot.no/
Johannas Retro skriver:

Haha du är söt du! ^^

Den 2013-11-28 klockan 09:45:55
URL: http://johannasretro.blogg.se
C skriver:

Älskar Bonde söker fru! Kul inlägg ;)

Den 2013-11-28 klockan 14:14:25
Hanna C. Blomqvist skriver:

Ha, ha. Kul skivet.

Den 2013-11-29 klockan 11:05:07
URL: http://heycherryberry.blogg.se/
Alice skriver:

Är det könsdiskriminerande att tycka att någon är söt när den är blyg?

Den 2013-12-01 klockan 17:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0