Östregårdsfynd del ett.

 
Nu tänkte jag visa eder vad jag gjorde för loppisfynd när jag var nere i småland förra helgen. Jag, mamma, Maria och Mårten styrde kosan mot den bästa loppisen ever: Östregård Antik och Loppmarknad i Moheda. Jag skulle nog kunna påstå att 45 % av tingestarna i min lägenhet är därifrån. Eller nja, nu överdriver jag. 35 %. 30 %. Mycket i alla fall.
 
Det är omöjligt att åka dit utan att komma hem med en överfull påse. Man kan dessutom hitta diverse billiga skatter. Om man är där i tid och beredd att låta sig svepas med av en hel hord brunstiga loppisrävar vars upphetsade kroppar slingrar sig in i bland skatterna vill säga. Man får inte ha klaustrofobi (vilket jag har i en mild dos) och dessutom vara villig att slänga sig fram i folkmassan och låta ett helt bord med vereco-glas åka i golvet till priset av att du lyckas fånga upp det du letade efter. För det händer. 
 
I alla fall. 
 
 
 
 
Östregårdsfynd nummer ett: 
 
 
 
En juleduk med enbärskvistar och hjärtan. 10 kronor. 
 
 
 
Östregårdsfynd nummer två: 
 
 
 
En väldigt fin tekanna med bambuskaft (dricks te ur denna i detta nu). Av okänt märke. 35 kronor. 
 
 
 
 
Östregårdsfynd nummer tre: 
 
 
 
En fantastisk stol av märket Fanett från Edsbyverken. I Björk och teak. 250 kronor. 
 
 
 
Östregårdsfynd nummer fyra:
 
 
 
Champagneglas. Tunga. 10 kronor styck. 
 
 
 
 
Östregårdsfynd nummer fyra, fem och sex:
 
 
 
En handuk i retromönster, 5 kr. Plastmuggar till frilufsdagen, 5 kr/st. Och så glasskydd i form av små böcker! 25 kr/st. 
 
 
 
 
Det kommer mera! 
 
 

Kommentarer
Caroline Åsgård skriver:

Halleluja för second hand!

Den 2013-11-11 klockan 18:34:51
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com
Johanna Retrolover skriver:

Fantastiska fynd! Jag har också fyndat en Fanett för 250 pix nyligen på Myrorna. Min var målad så jag håller på att försöka slipa bort färgen på stolssitsen :)

Den 2013-11-11 klockan 19:14:54
URL: http://retrolover.blogg.se
Emelina skriver:

Jisses, vad fina de där underläggen är! Precis i min smak. Fast å andra sidan så är ju böcker alltid fint.

Den 2013-11-11 klockan 23:28:04
URL: http://catpuzzles.blogspot.com/
lisa skriver:

fina fynd!

Den 2013-11-13 klockan 19:46:27
URL: http://popflickan.blogg.se
Malin skriver:

Ååå vilka fina fynd!
Vet inte om jag har kommenterat här innan, förmodligen inte, men jag har följt dig lääääänge. Du är så bra!

Den 2013-11-13 klockan 22:27:11
URL: http://dogparkour.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0