Löven är röda och bruna och jag fryser om armarna.

 
Hösten är här. For real. Löven är röda och bruna och jag fryser om armarna. Håren ställer sig upp och huden bildar en massa prickar som skriker att de fryser som fan. Jag lyssnar på min hud och börjar frenetiskt riva efter mina koftor och tjocktröjor i garderoben. När de inte finns där rusar jag upp på vinden och sedan ner i källaren. För att till sist konstatera att jag har ganska dåligt med koftor. Väldigt dåligt med koftor. 
 
Etsy finns så många fina koftor att ögonen går i kors. Ja, hela 270 sidor fick jag upp när jag sökte på vintage cardigan. Här är några favoriter. 
 
 
 
 
 
Röd kofta med vita deltaljer ♀ Krämvit kofta i kashmir ♀ Senapsgul ullkofta Grön och vit ullkofta Ljusbrun Kofta Kofta med koppardetaljer Cappucinobeige kofta med pärldetaljer Gul kofta med vit krage 
 
 
 
Vilken tycker ni var finast? 
 
 

Kommentarer
Madeleine skriver:

Älskade den gröna med treklöver. Lite sommarkänsla på hösten är ju aldrig fel.

Den 2013-10-10 klockan 15:45:13
URL: http://whitemaskgirl.wordpress.com
Ida Nielsen skriver:

Den andra med broderier tror jag. Kan sitta och kolla på Etsy hur länge som helst.

Den 2013-10-10 klockan 17:27:20
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Mari skriver:

Hjälp va fina! Svårt val, men jag gillar den gula med vit krage! :-)

Den 2013-10-10 klockan 19:36:04
fanny darling skriver:

den gula <333 kär i kragen. den gröna påminner mig starkt om amélie från montmartre!

Den 2013-10-10 klockan 22:47:12
URL: http://fannydarling.devote.se/
Sara skriver:

Den gröna! Med en halsduk till, eftersom den knäpptes så långt ner. ^^

Den 2013-10-11 klockan 21:11:30
URL: http://helgur.blogg.se
C skriver:

Den i kashmir! Jag har inte tagit ställning till om den är finast eller ej men jag vet bara att innan jag köpte billiga, begagnade kashmirkoftor och kashmirtröjor på ebay frös jag jämt och såg ut som en michelingubbe varje vinterdag. Det gör jag inte nu. Och de som känner mig vet att det är smått sensationellt. Så om du fryser lätt och inte vill frysa så rekommenderar jag varmt kashmir.

Den 2013-10-12 klockan 19:28:08
Martina skriver:

Det känns tomt när du inte skriver på ett tag. Hoppas du mår bra! Mvh M

Den 2013-10-15 klockan 22:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0