Det är alltid förövarens fel och aldrig offrets.

 
 
Det gör så skärande jävla assont att se det här. Jag satt med tårar i ögonen under hela videon men i slutet brann det till av en ilska istället. Det är för fan dags att FATTA att det aldrig är okej att utnyttja någon sexuellt. Göra något mot hennes vilja. Det spelar ingen roll om ni kyssts under kvällen och du fått följa med henne hem. Hur kort kjol hon har eller om du hört att hon haft sex med många förut. En våldtäkt är en våldtäkt. Det är förövarens fel och aldrig offrets.
 
 
Låten är skriven utifrån 150 berättelser om sexuella övergrepp som skickades in till kampanjen Fatta under en tvåmånaders-period. Det visar hurt stort behovet är att prata om just detta och om hur viktigt det är att vi gör just det.
 
 
Fatta!
 

Kommentarer
Ida Nielsen skriver:

Stört! Världen är sjuk..

Den 2013-09-13 klockan 16:12:16
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Petronella skriver:

Riktigt bra video och riktigt bra låt. Det jobbigaste är att jag kan relatera så fruktansvärt till texten, och jag vet att jag inte är ensam om den saken. Min allra bästa kompis tog på mig när han trodde att jag sov, rörde mig på ställen jag inte vilja dela med mig av till honom. Jag tänkte under hela tiden "res dig upp nu och skrik åt honom att dra" Men min kropp kunde inte ens röra sig och jag hade inte ens luft till att andas med. Jag var livrädd.
Jag förlorade även oskulden när jag var 14 år, full. Jag kysste en kille som bar upp mig, tog in mig i ett rum och knullade mig utan att ens fråga. Jag var oskuld. Han tog det finaste jag hade, utan att jag var medveten om det.
Den här låten gör en så stark igen, jag blir otroligt glad av att dessa saker faktiskt tas upp!!

Den 2013-09-13 klockan 18:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0