Idag är det onsdag.

 
Godmorgon! Idag är det onsdag. Jag vill bara passa på att önska er alla en underbar dag. Jag ska själv gå på min första lektion för denna termin och jag är faktiskt ganska pepp. Kul att få börja plugga igen. Börja somna med näsan i en bok på biblioteket. Stryka hundra streck med min gula överstrykningspenna. Sitta som ett frågetecken under ett seminarium. Vara med om att en liten glödlampa ovanför skallen sakta tänds. Se kurslitteraturen stiga som en pedistal av kunskap mot taket. Beta av den och se den sjunka ned mot marken igen. Lära mig en massa viktiga saker och skriva uppsats på smutsiga tangenter tills fingrarna ömmar. 
 
 
Samtidigt som det känns vemodigt att sommaren och ledigheten är slut. Och lite läskigt att plötsligt kastas in i vardagen. Kommer jag att orka läsa den där bokhögen? Kommer jag palla skriva en hel C-uppsats? 30 sidor blaha blaha. Vettisjutton. Vi får se. 
 
 
 
Puss till er!
 

Kommentarer
Anonym skriver:

VAD PLUGGARR DU FÖR NÅGOT MVH NYFIKEN

Svar: Jag ska skriva C-uppsats i Litteraturvetenskap! :)
.

Den 2013-09-04 klockan 16:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0