Patriarkatet på blocket.

 
Några själar hann ta en bild på denna LEGENDARISKA annons som syntes på Blocket under gårdagen. Innan den togs bort av okänd anledning. Antar att det var någon som köpte skiten. Någon som var trött på att vara kränkt på grund av sitt ursprung eller sitt kön. Någon som kände sig sugen på att köpa sig till den högsta typ av makt en människa kan få. Jag hoppas ingen vit kränkt man fick för sig att köpa upp skiten. Typ Jimmie Åkesson. Eller Leif Mannerström. Göran Hägg. För att liksom bygga på sin makt med ännu mer makt och hindra dem utan makt att få makten. 
 
 
 
Fast vafan. De vore nog lika bra om någon av dem köpte patriarkatet. Det ska ju krossas ändå. Lite som att handla ett presentkort hos en butik som står på konkursens rand. Tänker jag.
 
 
 
(Bild hittad hoss 33 anledningar)

Kommentarer
Fanny skriver:

haha åh underbart!!

Den 2013-09-07 klockan 12:28:31
URL: http://fannydarling.devote.se/
Ung Tant skriver:

Jag älskar det!

Den 2013-09-07 klockan 12:31:32
URL: http://ung-tant.blogspot.se/
C skriver:

Denna som helsidesannons i Dagens Industri hade inte varit helt fel...

Den 2013-09-07 klockan 12:44:09
None None skriver:

"Fast vafan. De vore nog lika bra om någon av dem köpte patriarkatet. Det ska ju krossas ändå. Lite som att handla ett presentkort hos en butik som står på konkursens rand. Tänker jag." - Tack! Det var väldigt bra skrivet! Haha!

Svar: Puss!
.

Den 2013-09-09 klockan 01:13:34
URL: http://pomperipossa.blogg.se/
Elin skriver:

Haha, underbart!

Den 2013-09-09 klockan 20:33:53
URL: http://elinnystrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0