Zelda.

 
Dagens tips kära vänner! Seriefiguren och superkvinnan Zelda. Det var i lördags som min kära vän Rebecka introducerade mig till denna fiktiva uppenbarelse och sedan dess har jag legat med näsan i de tre böcker ni ser ovan. De lästes ut allt för snabbt och nu befinner jag mig i en slags post-zelda-stadie. Hon är påhittad av Lina Neidestam och jag älskar hur Zelda i seriestipparna kämpar med sin feministiska övertygelse och det motsägelsefulla i hennes handlingar. 
 
Jag tycker att Zelda vs. Patriarkatet var bäst. De andra två är (för solljuset har ju lyckats sudda bort titeln på bilderna) är Kampen fortsätter och Sex out West. Där bland annat Nanna Johansson Och Elin Ekman (Lilla Berlin) deltar. 
 
 
 
Hurra för feministiska serietecknarkvinns och för Zelda! 
 
 

Kommentarer
Tove skriver:

what? Vart har du fått tag på Zelda? Jag letade hela sommaren, men alla exemplar var slut ÖVERALLT!
Tack för en bra blogg! KRAM

Svar: Åh... I Uppsala finns en liten butik som heter Seriezonen på Drottninggatan. Annars finns de kanske på Adlibris? Kram!
.

Den 2013-09-12 klockan 12:32:22
URL: http://biffigt.blogg.se
Daniella 🌙 skriver:

Åh!!

Den 2013-09-12 klockan 14:03:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Jossan skriver:

Oj det blev lite fel.

Det jag skulle skriva var att om du gillar Zelda så måste du även läsa första Serieboken! Den har massa gamla godingar. Det är väldigt kul och se hur Lina utvecklat både sin stil och sina skämt :)

Maran av Lina Neidestam är också något alldeles extra!

Kram!

Den 2013-09-12 klockan 14:23:14
URL: http://lionmosquito.blogg.se
Charlotte skriver:

Har bara läst sex out west (det ska det bli ändring på), och den är verkligen helt underbar! Kram till dig!
(Och just det, det första jag tänkte på när jag såg rubriken var alla Zelda-spelen, jag älskar dem!)

Den 2013-09-12 klockan 17:13:30
URL: http://frankly.pitas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0