Några bilder från nya läggan.

 
 
OBS! Jag har alltså inte flyttat in ännu! 
 
 
 
Här är huset! På Gröndalsvägen. Med tvärbanan precis utanför dörren, klippbad och strandpromenader ett stenkast bort, mysiga caféer och restauranger, vackra sekelskiftshus och utsikt över Stora och Lilla Essingen. Gaaaah.
 
 
 
 
Här är hallen med Josef Frank-tapeter och vitbetsat golv. Älskar det lilla fönstret ovanför köksdörren. Och det lilla elementet. 
 
 
 
 
Och så köket. Som egentligen är lite för nytt för min smak. Jag kommer sakna de djupa retroskåpen med silvriga beslag och nötta skåpsluckor. Men jag ska byta ut knopparna och köpa nya i gammal stil tänkte jag. Sätta upp lite vita hyllor. Svart golv är mitt stora NO NO NO så de ska nog bytas ut. Helst mot en vit och gul-rutig plastmatta. Kanske mintgröna väggar? 
 
 
 
 
Kakelugnen! Som det ska eldas i. Sena sommarnätter och regniga höstdagar. Kanske marshmallows? I Mitt huvud är jag all over the place. Eventuellt ska båda väggarna tapetseras med en medaljong-tapet. Sedan ska soffan stå vänd mot kakelugnen och ovanför ska en massa vita hyllor sättas upp och fyllas med böcker och gojs. 
 
 
 
 
Sängen ska stå vid fönstret och den vita garderoben ska bytas ut mot något fint antikt skåp tänkte jag. Och så ska jag sätta upp hyllor uppe vid taket och ha som förvaringsutrymme. Tre meter till taket. TRE METER! 
 
 
 
 
 
Det var det. Nu får det gärna bli mitten av juli... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
lovisa skriver:

alltså WOW! har du köpt denna lägenheten? do tell more and everyting! så att säga.

Svar: Ja! jag har sålt min i Uppsala och köpt denna i Stockholm, Gröndal :) Flyttar in i sommar och ja, ska bli stockholmsbo!
.

Den 2014-04-26 klockan 14:21:57
URL: http://polichinelle.se
Madeleine -an uncompromising feministic vegan skriver:

ALLTSÅ. fifan vad fint!!!

Den 2014-04-26 klockan 14:23:06
URL: http://sisterdisco.blogg.se
Kati skriver:

Men fan vilken fin lägenhet!!!

Den 2014-04-26 klockan 15:02:30
Sandra skriver:

sjukt fin lägenhet!

Den 2014-04-26 klockan 20:32:21
teatimes.blogg.se skriver:

Men gud vilken fin lägenhet! Helt otrolig! Där skulle jag också vilja bo :)

Den 2014-04-26 klockan 20:33:07
URL: http://teatimes.blogg.se/
Daniella 🌙 skriver:

Jag tror aldrig att jag har läst vad du jobbar med när jag tänker efter. Såå.. Vad jobbar du med? :D

Svar: Jag studerar! Just nu gör jag praktik på organisationen Kvinna till Kvinna och ska jobba inom hemtjänsten i sommar! :)
.

Den 2014-04-26 klockan 21:45:47
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Sara skriver:

Men åh vad mys! :D Med dina förbättringar kommer det bli så fint!!

Den 2014-04-28 klockan 13:45:55
URL: http://helgur.blogg.se
Elin pelin skriver:

Hej! Hittade hit via Annika (även min favvo illustratör).

Vilket trevligt krypin! Blir nog fler visiter!

Den 2014-05-13 klockan 02:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0