Eriks urBALLning.

 
Erik Haag har blivit kritiserad för sitt "snubbiga" beteende i Historieätarna tidigare. Dels på grund av att han ständigt vill dra uppmärksamheten till sitt skrev samt sin lilla rumpa. Uppmärksamheten till skrevet brukar tillkallas med diverse "rätta-till-kalsong-knyckar" eller skrevande ben. Rumpan brukar alltid att demonstreras i början av varje program då själva "omklädningen" sker. Detta sker alltid trots att kostymören snällt ber om att skonas från nakenchock. 
 
Jag har inte stört mig så väldigt mycket på Erik under tidigare program om jag ska vara ärlig. Jag har varit så fokuserad på Lotta Lundgrens underbara leende och fantastiska uppenbarelse. Erik har mest varit en liten irriterande, flaxande bifigur i bakgrunden. Tills igår. När paret entrade 80-talet.
 
DET BALLAR UR! Erik gör ALLT för att uppnå maximal uppmärksamhet. Kanske är det hans 80-talsklädsel i pastell som gör honom extra irriterande. Jag vet inte. Kanske är det den ständigt vinande hockeyfrillan. KANSKE DET STÄNDIGT INZOOMADE KÖNET. 
 
 
Mer uppmärksamhet än någonsin riktas i alla fall till Eriks nedre regioner i senaste avsnittet. Här kommer en genomgång av Eriks totala urBALLning:
 
 
 
 
 
För att liksom sätta tonen i avsnittet börjar det hela med att Erik sparkar sönder en lyktstolpe. Detta händer redan innan han hunnit sätta på sig sina 80-talskläder. 
 
 
 
 
 
Sedan kommer såklart det sedvanliga rumpmomentet. 
 
 
 
 
 
Kostymören är road av detta. Som vanligt. 
 
 
 
 
Mer rompa. En vindröd sådan. 
 
 
 
 
 
Från rumpa till skrev. Leopardskrev. Lotta blir förskräckt vid denna åsyn. 
 
 
 
 
 
Rumpa igen. Jag vet inte om Erik är helt inne i sin bakdel här, men vad säger Lotta? Jo:
 
 
 
 
Hon vill inte se så mycket av dig! Inte vi heller, Erik. 
 
 
 
 
 
Sen är det lite mat-ätning. Men bara lite. Innan det är dags för skrev igen. 
 
 
 
 
MER skrev. Skräddarställnings-skrev. 
 
 
 
 
Kort frukost. Sedan kostymbyxe-skrev. 
 
 
 
 
 
Paus i skreveriet och sparka sönder lite goldklubbor istället. Typiska snubberier. 
 
 
 
 
 
Dags för skrev igen. Här kommer han smygande bakom idéhistorikern Karin Johanisson. I full kroppslig prakt. 
 
 
 
 
 
Jeans-skrev. JAG HÖR INTE VAD KARIN SÄGER, ERIK. För allt jag ser är hur du struttar runt i köket med naken bringa och hockeyfrilla på svaj. Med könet inzoomat stup i kvarten. 
 
 
 
 
 
Och så välter du Karin av stolen med ett stort bildäck!
 
 
 
 
 
För att sedan ta sig i... just ja, SKREVET. 
 
 
 
 
 
Lite helkroppsmys. 
 
 
 
 
 
Och så avslutningsvis: lite rompa igen. 
 
 
 
Alltså Erik. No offense. Men jag har sett nog av ditt rump- och skreveri nu. Jag vill se mer av maten och mer av Lotta. Kan inte du bara TA LITE MINDRE PLATS, tack. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Puss! 
 
 

Kommentarer
Nora skriver:

Eller hur??! Meir mat, meir Lotta!

Synd denne ikkje vart vist:
https://www.youtube.com/watch?v=jyqw0bOEJoE

Den 2014-12-09 klockan 18:57:54
Malin skriver:

Jag tyckte faktiskt det var svinkul i början att lyktstolpen gick sönder, för det hade han ju inte räknat med när han töntade sig så... Det syns på hans förskräckta min haha

Den 2014-12-09 klockan 19:01:57
miranda skriver:

Bra skrivet. Sitter själv och blir mer och mer irriterad på Eriks "sköna killen" stil!

Den 2014-12-09 klockan 22:51:31
Emma skriver:

Jag kan också känna att han är för mycket ibland, men det känns som att du kritiserar honom för hans kön. Om en kvinna hade gjort så på TV hade det ju också varit jobbigt, men jag tror inte det är något som just DU hade kommenterat. Mer en känsla av "you go girl". Könen ska inte definiera, det är ju DET man vill uppnå med feminism och jämställdhet. Sedan tycker jag att Lotta absolut borde få mer uppmärksamhet, hon är otroligt rolig, smart och gör programmet värt att titta på. :)

Den 2014-12-10 klockan 08:27:10
Kajsa skriver:

Ahh, sista bilden! Känner att jag måste skyla ögonen..

Den 2014-12-10 klockan 08:36:03
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.se
Josefin skriver:

Ja, visst tar han plats! Men en får inte glömma hur mycket manus det är bakom tv-program. Jag kan tänka mig hur produktionen säger "Erik, överdriv mer!!!" och peppar och tjoar och tjimmar och klappar händerna bakom kameran. För att det ska bli händelserik tv, och en kontrast & dynamik mellan de två programledarna. Att det sen blivit en "stojig kille" och en "lugn tjej" går ju dock att kritisera!

Den 2014-12-10 klockan 09:16:49
Leila skriver:

Du, jag håller verkligen med om det du skriver och kommentarerna ovan angående hans överdrivna stil, och sköna-killen-manér men tänker att det i sig är ett feministiskt drag att låta han vara den avklädda, nakna, istället för den sexualiserade kvinnan. Vad tycker du om den tanken?

Svar: Njaee... alltså jag förstår hur du tänker. Men jag tycker inte riktigt att det lyckas... hm, men intressant perspektiv... dock så är hans avklädda kropp ändå komiskt framställd, med ironi. Det skulle inte den kvinnliga kroppen vara tänker jag... kram!
.

Den 2014-12-10 klockan 13:14:47
Sofia skriver:

Ja han är så jävla JOBBIG. I första säsongen var han rolig tycker jag men nu så är det exakt samma fast äääääääännu mera. Alltså hallå, chilla lite tack. Ja jag fattar att producenterna och så har en finger med i spelet men kan vi kanske få ETT ENDA avsnitt där Erik Haag inte avbryter, klär om naken osv osv. Och, nej om det hade varit tvärt om, om Lotta hade varit så överdrivet "rolig" precis hela tiden så hade det inte varit jättekul det heller.

Den 2014-12-11 klockan 01:04:07
Sofia skriver:

Eller fått halva programtiden till att hälla ut och sparka sönder golfklubbor på en golfbana. Pleaaase.
Ok rant over

Den 2014-12-11 klockan 01:06:16
elise skriver:

haha jag som BARA sett avsnittet om 80-talet tänkte att han var ironisk. men det är han... inte, alltså??

Den 2014-12-12 klockan 18:11:37
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
maria skriver:

Tänkte också att det kanske (förhoppningsvis) var ironiskt? Har dock inte analyserat de tidigare avsnitten så ingående så jag vet inte :)

Den 2014-12-15 klockan 20:19:43
Anonym skriver:

Jag tänker att det var detta som var 80talet. Mannen stod i fokus. Han, Erik Haag, beteer sig såhär för att mannen under 80talet var extrem, hans sexualitet och utseende tog stor plats. Man kan ju då också försöka förstå att detta är en skildring av en annan tid, inte nutid. Så det spelar ingen roll hur vi tycker och tänker idag om man nu ska se på hur vi tyckte och tänkte förr.

Den 2014-12-20 klockan 22:53:20
anonym skriver:

Varför tycker du att det är bra att visa den kvinnliga könsorganen (t:ex genom inredning detaljer och kameltå) och vara stolt om att man har en men sedan tycker det är jobbigt när en man beter sig på samma sätt. Får männen inte vara stolt om sina könsorganen också?

Den 2015-01-14 klockan 11:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0