Lördagsfika på skrynklig duk.

 
Idag lördagsfikade jag och Agnes i mitt kök. 
 
 
 
 
 
På skrynklig duk. 
 
 
 
 
 
Agnes åt semla i varm mjölk. 
 
 
 
 
Jag åt en mockabakelse. 
 
 
 
När jag stod och skulle välja snabbkaffe på Coop så sträcker jag mig efter min favorit lyxrost när Agnes väser att kaffe är det viktigaste att köpa ekologiskt. Jag svarar att jag vet, men att jag älskar det här kaffet. "Så mycket att människor ska behöva dö för att du ska dricka det?" Det finns inget stråk av skämt i Agnes röst och ingen barmhärtighet i hennes ögon. Jag sätter tillbaka min lyxrost och tar det ekologiska. Tack Agnes. 
 
 
 
Idag har jag alltså fikat och dessutom gått ner till stan och köpt bakelser. Sakta men säkert börjar influensan lämna min kropp. Den sitter dock verkligen kvar i öronen då det är lock för båda två och min egen röst ekar mellan dem. Inuti. 
 
 
Ha en fin lördag! 
 
 

Kommentarer
Daniella 🌙 skriver:

vad heter ditt favvolyxkaffe? snabbkaffeljungeln är så svår.

Svar: Nescafé lyx mellanrost. Men som sagt, inte ekologiskt!!
.

Den 2014-02-22 klockan 17:05:29
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Mia skriver:

Var kommer den turkosa vasen ifrån?

Svar: Åh, Åhlens förrörra året! (Hurra för annars brukar allt vara second hand!) Kram
.

Den 2014-02-22 klockan 18:05:39
URL: http://loppislistan.blogspot.se/
fanny darling skriver:

och så tulpaner också! ljuvligt.

Den 2014-02-23 klockan 00:03:28
URL: http://fannydarling.devote.se
Elin skriver:

Bra sagt av Agnes! Kaffe, bananer, potatis, mejeriprodukter och kött bör man byta ut mot ekologiskt så långt det går. Kött kan man ju strunta helt i. Men som Agnes sa så är kaffet och bananerna viktigast eftersom de som odlar dem utsätts för så mycket gifter och även små barn tvingas jobba för att försörja familjen - därför är eko- och fairtrade helt klart det enda rimliga alternativet! Det är mer människovärdigt och människovänligt främst för de som producerar men också för konsumenten som slipper få i sig gifterna som följer med produkterna.

Bra val förresten! Jag äääälskar mockabakelser! :)

Den 2014-02-23 klockan 14:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0