TÄVLING! - Vinn ett Snippasmycke!

 
Mina fina läsare. Jag skulle helst vilja ge er alla en guldfitta (om ni inte skulle vilja ha en skulle jag ge er en ändå) för att ni är helt fantastiska! Det går ju tyvärr icke eftersom ni blivit så himla många. Men förtrösta ej! Jag har goda nyheter. Det har nämligen blivit dags för en ny tävling här på bloggen! 
 
Förra gången det vankades tävling vann sex stycken läsare varsin menskopp från OrganiCup. Även denna tävling är muttrelaterad så att säga. En lycklig vinnare har chans att kamma hem ett fantastiskt Snippasmycke á la Caroline Nordlund! 
 
Allt ni behöver göra är att kommentera i detta inlägg och berätta vad ni tycker är den bästa benämningen på kvinnans nedre delar. Kanske vad ni växte upp med för ord eller vilket som är det konstigaste ni hört. Roligaste. Osmakligaste. Kort och gott en liten fittrelaterad kommentar! Glöm inte att ange din mailadress så att jag kan kontakta dig om du vinner. 
 
 
 
Sista tävlingsdag är på fredag kl.15.00 och vinnaren presenteras under helgen. Ni har alltså hela veckan på er att tävla! Och ni får lova att tävla nu för annars blir det pinsamt. Fast, då tar jag ju smycket själv hehe. Vinnaren kommer sedan att dras slumpmässigt bland kommentarerna. Så känn ej stor press på enastående prestation. 
 
 
Lycka till!

Kommentarer
Cecilia skriver:

Jag tycker att det allra bästa ordet är punani, för det låter avslappnat men ändå fint! Tror det är det hawaiianska ordet för kvinnliga nederdelar :)

Den 2014-02-03 klockan 16:30:31
Caroline skriver:

Håller ju med om att punani är grymt bra. Tror jag gillar det extra pga bara hört kvinnor använda det. Ordet känns inte sexualiserat. Osmakligast är väl skäggbiff. Fyfan. Nä punani i mitt hjärta & sköte.

Den 2014-02-03 klockan 16:55:23
josefin skriver:

Framstjärt är nog det roligaste! Får mig att tänka på skolsystern i mellanstadiet, skulle själv aldrig använda det, men visst låter det lite kul!

Den 2014-02-03 klockan 16:57:29
Linnéa/Lenny Renholm skriver:

Säger helst om mitt kön: Min fantastiska fjese! (läses på klingande skånska)

Den 2014-02-03 klockan 17:06:04
URL: http://hardcorehelylle.blogspot.com
Erika skriver:

Bästa ordet på kvinnans könsdelar är MUSSLAN!
Funkar fantastiskt bra som substantiv. Blir väldigt levande och jag tycker det är praktiskt att använda uttryck som att "musslan är stängd" eller "musslan vill ha" osv. BÄSTA ordet helt enkelt!

Den 2014-02-03 klockan 17:13:34
Erika skriver:

Och så en liten e-post på det.

Den 2014-02-03 klockan 17:14:05
Tilda skriver:

Min favorit är nog Murra, det låter så härligt med alla r:en och sen rimmat det på massor av bra saker:)

Den 2014-02-03 klockan 17:16:49
Rebecka skriver:

Minns inte var jag hörde att någon kallade sin för "fairy" men det var i någon tv-serie och jag tycker det är så himla fint, lite magisk och tuff sådär! plus att fairy rimmar på hairy :D
Massa kramar!

Den 2014-02-03 klockan 17:18:25
URL: http://ochjagbryrmiginte.blogg.se
Louise skriver:

Hej!:D
Mitt bästa ord för fittan är muff, eller vagina. Tycker muff låter mysigt och kul,medan vagina ger en bra bild av den. Inget laddat och ganska fint.
Det roligaste jag hört nån kalla den är"snippileinen" haha!!
Värsta är ju framstjärt. Det hemskaste man kan säga ju? Låter så nedlåtande och fult.
Växte själv upp med slida, vilket fungerade ända tills man används denna benämning på en knivhållare i en bok utan att förklara dess benämning.. Gjorde mig skrämd ett tag.. hah!!
Min email är: [email protected]

Den 2014-02-03 klockan 17:30:54
Anonym skriver:

som liten sa min mamma "kissamurra" ett ord jag idag hatar. Det enda jag kan tänka på är just piss då jag hör ordet. Det konstigaste ordet jag vet är köttkvarn. Gillar det ordet. Låter bah så brutalt. Däremot pussy samt slida använder jag ibland även.

Den 2014-02-03 klockan 18:06:04
URL: http://artbyslem.webblogg.se
Maja skriver:

Jag gillar ordet pussy. Jag älskar tygkassarna med bilden på katten där det står "My pussy, my choice" Starkaste budskapet och kreativt!

[email protected]

Den 2014-02-03 klockan 18:18:05
Olivia skriver:

Växte upp med att min mamma kallade den för kisselina, en lina där det kommer kiss helt enkelt. Nostalgiskt och lite småtöntigt :) Farmor däremot sa alltid murremurran men nu när hon blivit äldre (och lite gaggig) har det bytt mening helt och blivit ett uttryck för något hon inte kan ordet för, haha.

Den 2014-02-03 klockan 18:49:34
Beatrice skriver:

Muff tycker jag är ett fint ord. Ser en bild av ett starkt och stolt könsorgan med ett naturligt näste av pubeshår framför mig när jag hör detta vackra ord! :)

Den 2014-02-03 klockan 18:53:00
Ida skriver:

Det ABSOLUT OSMAKLIGASTE tycker jag är geggveck. Blää. Och då, vid mens, sylt i vecket. Får otäcka associationer till syltkakor, blandat med mens och underliv. Underliv är nog för övrigt det jag säger mest till vardags, eller muff, sköte (oftast ironiskt), murra. Hemma sa mamma alltid springan.

Den 2014-02-03 klockan 19:29:50
Jenny skriver:

Skäggbiff ftw!!

Den 2014-02-03 klockan 19:45:30
Matilda skriver:

Hemma i min lilla by brukar mamma och hennes kompisar kalla snippan för "hönan", det låter så himla roligt. Det bästa med det är att min mamma kallar min lillasyster för "lill-höna" på brett Norbergsmål! I och för sig så gör ju det mig till "stor-höna"....... Det borde vara värt en höna runt halsen!

Kram från Matilda, [email protected]

Den 2014-02-03 klockan 19:45:38
Sandra Michaela skriver:

Världens underbaraste halsband! Mamma kallade alltid mig för pullan när jag var liten, och det var ju för mig en höna :p så sen när jag fick reda på att vaginan även kunde kallas pulla vart jag mäkta förvånad! Men nu kallar jag den stolt Pullan, fitthönan :D

Den 2014-02-03 klockan 20:02:10
URL: http://snigelmums.blogg.se/
Viktoria Olsson skriver:

Jag har vuxit upp med "framstjärten" jag, det låter ju sannerligen ganska lustigt men inte så himla fint. Jag tycker att snippa är finast tror jag!

Den 2014-02-03 klockan 20:08:50
URL: http://viktoriashemligheter.blogg.se
Lina skriver:

Jag växte upp med murra, men måste säga att punani är det jag gillar bäst, det betyder typ "vacker blomma" på hawaiiska och hur fint är inte det!

Den 2014-02-03 klockan 20:49:55
Maja skriver:

Först och främst måste jag bara säga att jag tycker det är viktigt att ha ett namn på sitt könsorgan. Om man har något att kalla det så känns det mer som en del av en själv och något att vara stolt över och inte som något man ska skämmas över.
Det mest osmakliga namnet jag har hört är nog slemgrottan. Det får mig bara att tänka på hallongrottor, fast på ett ganska äckligt sätt. Och hårtårta. Det låter inte heller särskilt trevligt.
Jag har växt upp med ordet snippa så det känner jag är det naturligaste men jag har hört många som har döpt den till olika namn, såsom Berit och Vera. Det är nog det bästa tycker jag. Snipp-power!

Den 2014-02-03 klockan 20:58:36
Nea skriver:

När jag växte upp kallades mitt kön för snoppan, kort och gott. Min bror hade en snopp och jag en snoppa. Inget konstigt, inget fult, inga krussiduller. Enda nackdelen med ordet är väl att det enbart är en feminisering av det manliga snopp. Det var först när jag började skolan som jag insåg att inte alla tjejer hade ett ord för sitt kön och då skämdes jag för att använda ordet snoppa. Det finaste tycker jag dessutom är att mina föräldrar aldrig varit några särskilt genusmedvetna, men alla i vår bekantskapskrets såg till att deras barn hade ord på sitt kön, vare sig det var pojkar eller flickor. Jag tycker även om ordet för att det inte är något annat som man sen blir synonymt med könet. Heja snoppan!

Den 2014-02-03 klockan 21:07:52
Alice skriver:

När var jag var barn fick hon hetta "snippan", som ung tonåring bytte hon namn till "underlivet" för att hon skämdes över vem hon var. Men nu, nu föredrar hon att kallas för "cuntan". Hon har inte heller något emot "vaginan" eller "fittan". Om någon skulle kalla henne för "musen" eller liknande skulle hon koka över av ilska. Inte fan är hon någon liten gnagare!!!

Den 2014-02-03 klockan 21:31:27
Kristin skriver:

Jag hittade på ett eget ord när jag var liten, nämligen smutt. Så alla i min familj började använda det. Ledde ju dock till en del kvävda skrattanfall när vi barn märkte hur vanligt folk använde samma ord - "smutta lite på den här drycken" typ, eller när min syster var på visning på ett museum med sin klass och guiden sa något i stil med "nu ska vi gå in i smutten här i rummet". Alltså, konstiga användningsområden för ett ord som betyder vad vi har mellan benen. Dah!

Den 2014-02-03 klockan 22:59:33
Snöret skriver:

Jag tycker nog bäst om mutta. Det har en sån där härlig klang. Lite kraftfullt liksom.
Jag hade en kompis i gymnasiet som berättade för mig att de hade kallat det för framröv hemma när hon var lite. Det är ganska roligt.

Den 2014-02-03 klockan 23:41:24
Linnéa skriver:

Pink taco kan nog läggas på top10 tycker jag!

Den 2014-02-04 klockan 00:15:20
Lina skriver:

Jag kallar min mutta för mutta. Låter lite som det är.

När jag jobbar på förskolan kallar jag det för snippa, då jag märkt att många föräldrar benämner vaginan vid det namnet.

Den 2014-02-04 klockan 07:33:36
Sofia skriver:

Springan, strecket och framstjärten var det som figurerade när jag var liten. Dock tydligen inte tillräckligt för har på senare år insett att jag inte har något riktigt ord på mitt kön (inte för att jag tycker att dessa alternativ är särskilt bra). Jag gillar att snippa har blivit så vanligt, känns dock inte riktigt som att jag har en snippa... Punani är ett underbart ord tycker jag :)

Den 2014-02-04 klockan 09:16:37
Hanna skriver:

Musen fick jag höra när jag var liten! Har INGEN aning om varför mina ladyparts skulle kopplas till ett djur (annat än den lilla likheten som är rolig att tänka på)
Jag gillar VULVA, även om det egentligen bara är ett ord för de yttre delarna så tycker jag att det låter tillräckligt djupt och varmt och mäktigt för de inre också!!

Den 2014-02-04 klockan 10:06:54
URL: http://hanniiwh.wordpress.com
Elin Edberg skriver:

I de Lappländska skogarna där jag kommer ifrån så växte jag upp med benämningen "puvvan" och trodde länge att det var vad alla kallade den. Det visade sig att vi (typ) var de enda - har ännu inte träffat någon som kallat den det förutom vi :) Nuförtiden kallas hon för fitty eller muffen. Absolut fulaste jag stött på var benämningen på sexy-time: slemspettet i geggvecket.

Nope. Nopeti. Nope.

Vill inte ha varken ett slemspett i något veck, och jag vill definitivt inte ha nått geggigt i nämnda veck!

Den 2014-02-04 klockan 12:38:35
Anna skriver:

Hej! Jag tycker om att kalla min för kiwi! Dels för att det är snyggt, härligt att säga, grönt är skönt, snyggaste frukten och godaste! Dessutom tycker jag att en kiwi delad på längden ser ut som den bästa kroppsdelen! Puss!

Den 2014-02-04 klockan 12:41:08
Carro skriver:

Framstjärt hette det när jag var liten. Otroligt tråkigt, fult och förnedrande. Som om allt det var bara var en del av uttömmandet av slaggprodukter.
Snippa känns som det enklaste ordet, kommer definitivt använda med min dotter, men svårt att förknippa det med vuxna kvinnors delar (just för att det är ett ganska nytt ord förmodligen, en får vänja sig).
Sorgligt att det är så, men har inget eget bra ord (än). Underliv i offentliga sammanhang, supersnippan för mig själv kanske :)

Den 2014-02-04 klockan 16:12:06
Lovisa skriver:

"Våt ängsmark" lärde jag mig som liten. Förstod det inte då men idag tycker jag att det är lite fint sådär.

Fast efter att ha läst kommentarerna heter hon för mig härmed (insert color) Taco. Helt perfekt ju.

Den 2014-02-04 klockan 16:54:22
Hilda skriver:

Jag sade alltid springan när jag var yngre. Nu vet jag inte riktigt vad jag säger, troligtvis könet eller vaginan. Ibland fittan om jag vill ha lite mer kraft i det jag säger.

Muff är ett ord jag inte kan ta allvarligt. Tänker bara på moderata ungdomsförbundet då, vilket ger ganska konstiga associationer.

Den 2014-02-04 klockan 16:56:07
Frida skriver:

jag lärde mig som liten att det heter: Mutta!
men nu säger jag istället: Snippa för det låter så mysigt eftersom kvinnokönet är mysigt och bäst!

Den 2014-02-04 klockan 16:57:54
Sandra skriver:


Jag kallar mitt vackra kön för Bermudatriangeln! Ingen vet hur en hittar dit och den är hemligt mystisk. Kram!

Den 2014-02-04 klockan 17:19:41
Marcus skriver:

Jag tycker tyskans "mumu" som är slang för vagina. Låter gulligt och fint och det använder jag oftast, även för min penis bara för det låter så bra.

Ord som får mig att rygga tillbaka är bland annat: "kissemurra", "mutta" och "framstjärt". De låter verkligen inte ok för mig och jag får en känsla att könet nedvärderas.

Den 2014-02-04 klockan 18:27:36
Marcus rättelse. skriver:

Jag tycker om* tyskans...

Den 2014-02-04 klockan 18:31:23
My skriver:

hmmm fitty eller punani är nr1 i alla sammanhang (om två ord kan vara nr1 i samma sammanhang, jaja!)

Den 2014-02-04 klockan 18:52:10
Fanny skriver:

När jag var liten kallade alla det lill-stjärt. Det var liksom inget annat då, än en vacker, osexualiserad liten stjärt som satt där fram. Tänk så härligt!
Man får höra så många uttryck idag, men jag använder helst vagina. Det känns skönt på tungan bara och det är inte för grovt och det drar heller inte fram sex direkt. Osmakligast är nog skäggbiff, speciellt om en man kallar det så. Då ger han direkt fram stöten att det bara är en grej man knullar ungefär.
Kram!

Den 2014-02-04 klockan 19:29:35
URL: http://faannyolssoon.blogg.se
Ida skriver:

Punani är det absolut finaste. Fiffi funkar också. Själv tänker jag att det viktigaste är att en kan benämna sin punani efter ett ord som inte används i negativa sammanhang. Det vidrigaste ordet är nog köttros. Känns inte riktigt som en positiv benämning. Det viktigaste är såklart inte om orden har en negativ benämning överlag, utan i vilka sammanhang du själv väljer att använda punani! KRAMIS

Den 2014-02-04 klockan 20:12:44
Josseeh skriver:

Det värsta jag har hört är "kladdmussla". Inte så attraktivt enligt mig. Men det bästa är nog "snippa" helt enkelt!

Trevlig kväll!

[email protected]

Den 2014-02-04 klockan 21:28:36
Isabelle skriver:

Murvelufsa tycker jag om, det uttrycket användes i boken "Konsten att vara kvinna" som jag också tyckte mycket om :) Känns lite som ett murveldjur (vad det nu är) som lufsar fram i de nedre skogarna.

Den 2014-02-04 klockan 22:18:30
Moa skriver:

Jag gillar Muff och punani, Mamma kallar det för snippa och det är nog det jag kommer använda om jag pratar med barn någon gång.
Framsjärt är nog det löjligaste.

Den 2014-02-05 klockan 11:07:23
Lotta skriver:

Åh precis en sån jag vill ha! Eller kanske än hellre ge bort till min underbara flickvän.
Jag gillar ordet snippa, tycker det är fint.

Annars gillar jag också att kalla snippan för muffin. Då kan en ju säga att en äter muffin/har ätit muffin etc. och fnissa lite, för en kan ju aldrig helt säkert veta vad för fika som bjuds på.

Och att äta muffin i vilket fall är ju bara helt underbart liksom<3

Pusskarmpuss till dig <3

Den 2014-02-05 klockan 11:46:41
URL: http://tantlottas.blogg.se/
Anna skriver:

Vajayjay, saklart! Funkar pa bade engelska och svenska och det ar ju viktigt i varat globala samhalle. Haller med foregaende talare om att framstjart (som mina foraldrar sa) ar nog det lojligaste. xx /Anna

Den 2014-02-05 klockan 15:09:37
Matilda skriver:

Minns att jag skrattade inombords i flera dagar efter att ha hört "kussimurra". Trodde nämligen att det var den stora läskiga varelsen i mumin-trollet som min vän pratade om, men icke.

Den 2014-02-05 klockan 16:19:48
Helena skriver:

När jag var barn sade min mamma ljumskarna, vilket ju egentligen är en annan, närliggande kroppsdel. Varje gång jag hör någon prata om ljumskarna - typ "hen har sträckt ljumsken" - blir jag överraskad och lite generad, innan jag inser att det inte är snippan som avses. Nu använder jag snippa; jag tycker att det är neutralt, och dessutom gillar jag hur det känns att säga och hur det låter.

Den 2014-02-05 klockan 20:52:33
Lou skriver:

Min mamma kallade det för "lillrumpan". Sen satt vi och klämde ihop fettet på olika kroppsdelar och skrattade åt hur många "lillrumpor" vi kunde få. Ju fler desto bättre!
Annars så är det roligaste jag hört när en liten kille hemma fått höra "muffen" och blev så förskräckt när de på öppna förskolan sjöng om "Jag har en gammal moster som heter Ingeborg, vi brukar härma henne när hon går på stadens torg." och så kom det bästa: "och så svänger muffen, och muffen svänger så...."!

Den 2014-02-05 klockan 21:21:47
fanny skriver:

jag har börjat gilla punani, för första gången jag hörde det var via olika bloggar, där de skrev rakt och ärligt och bra om kvinnans könsorgan, att det bara är vårt eget, att alla har problem med det ibland, att det oavsett vilket är fint etcetera. så jättepositiv koppling på det ordet! dessutom härstammar det ju från det hawaiianska "puanani" som betyder vacker blomma. men jag är uppväxt med ordet "mussla" (könsorganet ser ut lite som en mussla, och så med en pärla längst fram! rätt så på pricken faktiskt).

Den 2014-02-05 klockan 22:52:02
URL: http://fannydarling.devote.se
Sandy skriver:

Baconros är ju helt klart det värsta jag hört.

Den 2014-02-05 klockan 23:04:12
URL: http://sempereadem.blogg.se
Klara skriver:

Jag gillar "underliv". Det låter varken sådär löjligt som många ord för kvinnans kön kan göra. Inte heller låter det sådär nästan pinsamt sexuellt laddat så man inte vill använda det runt sina föräldrar. Underliv känns bra, som det undre livet eller underliv som i underland? Det är vackert tycker jag.

Den 2014-02-06 klockan 22:54:16
elinor skriver:

MURRA är det bästa ordet. Det låter lite farligt nästan, grr grr. Mamma å mormor har alltid sagt det vad jag vill minnas. "BRÄSA MURRAN!" (när man va liten å skulle lägga på potatismjöl för att man var röd där) haha.
du är fin du emelie.

Den 2014-02-07 klockan 10:21:01
Linda skriver:

Jag säger vagina. Fastnade för det när jag såg serien Californication (som handlar om en player-killer som respekterar både kvinnor och deras vaginor på ett rätt fint sätt).

Fast jag håller med om att Murra låter rätt bra.

Den 2014-02-07 klockan 12:48:41
URL: http://hertigen.blogg.se
Filippa skriver:

<--- Min e-post som jag glömde skriva med förresten. Kram

Den 2014-02-07 klockan 13:09:28
URL: http://filippawinther.blogg.se
Johanna skriver:

Jag älskar fitty. Fitty är kul. Fitty är arg. Fitty är glad. Fitty är som en liten varelse med egen personlighet. Hon är enstöringen i skogen som jagar främmande besökare med bössan och ropar: "GE ER IVÄG - NI HAR INGET HÄR ATT GÖRA!!!" och skjuter varningsskott så det ekar mellan tallarna. Hon är divan i baren med ögonlock nedtyngda av ögonskugga. Hon är den som skrattar så att snoret sprutar. Och dessutom är hon sprudlande kåt. FItty helt enkelt. Världens bästa <3

Den 2014-02-07 klockan 14:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0