Gubbslemsdiplom.

 
k8A7JN on Make A Gif, Animated Gifs
 
I vår börjar ett program med den enligt många problematiska frågeställningen "Har feminismen gått för långt?" på Svt. Belinda Olsson, författare till Fittstim, är programledare och vill undersöka om det är just så. Om feminismen spårat ur. Som ett litet smakprov av programmet släpper hon idag tillsammans med Bianca och Tiffany Kronlöf låten "Gubbslemsdiplom". För mig är detta en liten indikator på svaret till programmets frågeställning... 
 
 
 
 
 
Klicka här för att se videon, lyssna och även läsa texten till låten. 
 
 

Kommentarer
Bona Dea skriver:

Kan ingen göra ett program där man undersöker om objektifieringen/sexualiseringen av kvinnan gått för långt? (heheheh)

Den 2014-01-13 klockan 21:00:28
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
Fanny skriver:

Vart kan man se videon & lyssna? Hittar bara till texten genom din länk!

Svar: Oj, de måste plockat bort den tillfälligt...
.

Den 2014-01-13 klockan 21:56:02
URL: http://faannyolssoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0