Skumrullarna - resultat steg för steg.

 
Okej. Nu är det dags att utvärdera skumrullarna (foamrollers alltså) som sattes fast på mitt arma huvud igårkväll. De gick faktiskt väldigt bra att sova med måste jag säga. Jag vaknade med panik någon gång runt sju och ville slita bort dem med våld men sansade mig. Nedan följer resultatet steg för steg: 
 
 
 
 
Så här såg jag ut när rullarna satt på plats. Fick tips om att icke sova med hårnätet över rullarna då det kan gå sönder. Det är bättre att vira en sjal runt kalaset. (Tack Ann!) 
 
 
 
 
 
Efter att ha pillrat ur alla rosa små skummisar vart jag något orolig. Jag undrade liksom vart allt hår tagit vägen. 
 
 
 
 
 
Jag drog igenom lockarna med fingrarna och ja... jag vart fortfarande orolig och lite rädd. 
 
 
 
 
 
Sedan borstade jag igenom lockarna noga och rundade dem inåt. Oron försvann och resultatet blev ju svinfint! Och väldigt stabilt. Det känns som om stormen Ivar eller Gudrun skulle kunna svepa in och inte ett hårstrå skulle krökas. 
 
 
 
 
 
Yepp, det var foamrollers det. 
 
 
 
 
 
Hoppas ni får en fin dag! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
elinor skriver:

mm yeah BABY liksom. Vaddå "runda inåt" när du borstade? Det är kanske den missen jag gjort då... Själv kör jag med hårnålar bara. Men asså det är svårt att få till det sådär läckert, vet inte vad jag gör för fel. Men så har jag ganska långt å tjockt hår också..

Svar: Jag stod och borstade väldigt länge och liksom formade och hade mig. Så blev det så! :)
.

Den 2014-01-08 klockan 11:00:57
URL: http://elinorwarholm.blogg.se
Isabelle Pedersen skriver:

Fasen, vad fint! :)

Den 2014-01-08 klockan 11:56:51
URL: http://radarmagazine.se/isabellepedersen/
Isabelle Pedersen skriver:

Använde du förövrigt bara läggningsvätska för att få det så stabilt?

Svar: Tack Isabelle! Ja! Det var ju blött och så sputade jag läggningsvätska på varje längd innan jag rullade upp dem på spolarna. Sedan sprayade jag efteråt såklart :)
.

Den 2014-01-08 klockan 11:58:05
URL: http://radarmagazine.se/isabellepedersen/
Bona Dea skriver:

Superfint! Har varit sjukt sugen på spolar den senaste tiden faktiskt, läckert resultat!

Den 2014-01-08 klockan 12:49:09
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
Ann skriver:

Jättefint resultat! Kände mig lite som en besserwisser med hårnätet, men det var enbart pga egen erfarenhet av vintagehårnät som går sönder så himla lätt. Jag köper numera hårnät på Åhléns! (Fast har bara sett att dom haft i brunt, blonda hårnät är kanske svårare att få tag på).

Svar: Nejdå Ann! Bara bra! :)
.

Den 2014-01-08 klockan 13:27:26
URL: http://www.tidensmelodi.se
Tanten på auktion skriver:

Så fint det blev. Gillar steg för steg bilderna =)

Den 2014-01-08 klockan 15:01:06
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.se
maria skriver:

Det blev ju jättefint! :) Hakade upp mig på din hy också, hehe, också jättefin.. har du superhy och/eller bra produkter? :D

Svar: Haha, tack. Hm, jag har nog superhy i sådanna fall... tvättar mig med vanlig handtvål och tar lite mjukgörande på morgonen och kvällen.. <3
.

Den 2014-01-08 klockan 15:50:24
stina skriver:

80-talsfrillan <3 önskar du jämt såg ut så. superfint slutresultat, kanske ska köpa såna där rullers.

Svar: Haha! Clownkrull! Gört! <3
.

Den 2014-01-08 klockan 16:10:40
Lisen skriver:

Alltså så himla fint verkligen! Jag lyckades på något sjukt sätt få upp allt mitt hår i pincurls på nyår och lockigt blev det men mest väldigt stort! Måste försöka lära mig att borsta rätt!

Svar: Åh! Men du har så långt hår också. Tänker att det blir svårt att få till styrseln då. I alla fall var det så för mig när mitt var väldigt långt. Kram!
.

Den 2014-01-08 klockan 16:55:47
URL: http://absolutlisen.se
maja skriver:

sååååååå fint!!!!!!!
fint är också ditt smink tycker jag, kan inte du visa din rutin? (om den finns vill säga) :) :)

Svar: Tack! Jo, det kanske jag kan göra någon gång :) Kram
.

Den 2014-01-08 klockan 19:02:00
lisa skriver:

sötis!

Den 2014-01-09 klockan 18:56:33
URL: http://popflickan.blogg.se
liten gul spindel skriver:

Baaaaah vad fiiiint! Är det liksom helt överkomligt att sova i? Jag har försökt några gånger med såna "vanliga" taggiga rullar, men det sticks så i skalpen att jag blir knäpp! Dessa såg ju mycket mjukare ut, så det finns kanske hopp? Vart kan en köpa de små underverken? :)

Svar: Hej! Nej, de där rullarna med taggar går inte att sova med men det gör det med dessa! Det beror väl på hur känslig man är men jag tycker att det går bra. Man vänjer sig! Jag köpte dem på sivletto! (sök på google) Kram!
.

Den 2014-01-10 klockan 19:55:27
URL: http://litengulspindel.blogg.se
fanny darling skriver:

så otrooooligt snyggt!

Den 2014-01-11 klockan 20:52:00
URL: http://fannydarling.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0