Tre fina saker.

 
Jag tänkte dela med mig av tre fina saker denna tisdagskväll. Två saker som får mig att vilja dansa ungefär såhär: 
 
 
 
 
Med exakt den minen. Dessa tre saker är:
 
 
 
 
1)
 
 
 
Fantastiska Filippa Bark. Se hennes framförande under Guldbaggegalan igår genom att klicka på bilden ovan eller på denna länk. Det vägde liksom upp att Sissela Kyle höll på att rasistskämta hela tre gånger. Ofräscht. 
 
 
 
2)
 
 
Att Camila och Mireya, Judith Kiros och Valerie Kyeyune Backström äntligen fått upp sin hemsida Rummet! En plattform för samtal, diskussion och analys för rasifierade feminister och antirasister.
 
Klicka på bilden eller länken för att komma dit!
 
 
 
3) 
 
 
Att nästa vecka börjar min praktik på Kvinna till Kvinna. Pendlarkortet in till Stockholm är redan fixat och ja, jag är redo. 
 
 
 
Hoppas ni får en fin kväll. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
fanny darling skriver:

filippa bark är underbar!!! (tyckte iofs att det var lite onödigt att skämta om tårtan) blev dock chockad över att monica z inte vann pris för bästa film?? hallå, what. ska bli så spännande att läsa om din praktik på kvinna till kvinna!

Den 2014-01-21 klockan 23:32:33
URL: http://fannydarling.devote.se
Kristoffer Darj skriver:

Tips från coachen. Glöm inte att koppla ihop ditt pendlarkort med SJ-prio-kortet. Går att göra via hemsidan. Men kan vara värt det. Rätt vad det är efter bara någon månads pendlande får du gratis kaffe och tidning på alla tåg med bistro. Alltså inte pendeltågen tyvärr.

Svar: Åh tack för tipset!
.

Den 2014-01-23 klockan 09:48:53
URL: http://kristofferdarj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0