Vilken är din viktigaste jämställdhetsfråga?

 
 
Hej fina ni! Vad gör ni? Denna extraordinärt färgsprakande måndagskväll (ehm). Jag sitter i ett tomt universitet och tittar på Guldbaggegalan. Det fyller det tysta med glada människor, bubbel, musik och tacktal. Fint.
 
Jag tänkte fråga er ifall ni ville svara på en liten liten enkät och hjälpa Amalia på Globala Gymnasiet? Hon jobbar med ett skolprojekt som heter "Demokrati 2014" och vill underska vilka jämställdhetsfrågor som är viktiga för svenska befolkningen inför valet och allmänt. Resultaten kommer sedan kokas ner till en debattartikel! Frågan är som följer:
 
Vilken är din viktigaste jämställdhetsfråga?
 
 
 
Om ni vill hjälpa till kan ni klicka på länken ovan. Tack för att ni finns!
 
 
 
 

Kommentarer
Agnes Åhman skriver:

Hej Emelie!
Du må tro att jag sprider ordet om din blogg, min lillsyrra är nu läsare! ;)
Jag vill tipsa dig om en dokumentär om Alice Walker, tror det var K Special på Svt. (Finns på playen) Gav mig gåshud och jävlaranamma!
Lite inspiration i kampen.
Kram från Smålands mörka skogar.

Svar: Hej Agnes! Gud vad fin du är! jag blir så glad att du läser. Vi får ta och ses när jag är tillbaka i Växjö någon gång (du bodde där fortfarande hade jag för mig?) Stor kram!
.

Den 2014-01-21 klockan 12:21:47
Isabel W. Sörensen skriver:

Skitbra att du länkar så en kan hjälpa en brud.

Jag svarade så här: Mäns våld (fysiskt, psykiskt, sexuellt, ekonomiskt, socialt, materiellt) och hot och hat mot kvinnor.

Därför att rädslan som vi alla lever mer eller mindre medvetet eller omedvetet i begränsar oss i själva vårt livs grundvalar. Den rädslan ska inte behöva styra eller påverka våra liv. Den rädslan ska inte behöva finnas alls.

Vad svarade ni? Tänkte att det är ju intressant att veta vad andra tycker och diskutera kring det <3

Den 2014-01-21 klockan 14:23:34
URL: http://whenyouareafeminist.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0