"Du har ju bara fått för lite kuk."

 
 
När man är feminist. Och kvinna. Så får man ofta höra, som mothugg och svar till alla ens argument om jämställdhet och antirasism, att man behöver eller inte har fått tillräckligt med... gissa...?
 
Kuk.
 
Snopp. Lem. Dick. KUK. Oftast kuk. I kommentarsfält, på flashback och i en och annan jimmie-mun kan man alltså urskönja ett "Men, du har ju bara fått för lite kuk" eller "Du behöver ju slappna av, få lite kuk." 
 
Okej. Kan vi lösa detta en gång för alla? Det här med att feminister inte får tillräckligt med kuk. Eller att vi ens behöver kuk. Vill ha kuk. Har kuk? 
 
Om vi börjar med den rent köttsliga kroppsavgreningen. Penis alltså. Menar ni, flashbacks-dudes och antifeminister, att vi, om vi skulle få mer av denna blodfyllda vara skulle botas från vår feminism? Är det något i själva ollonet, eller måhända förhuden, som liksom förenas med våra invärtes slemhinnor och sedan verkar internt? Färdas detta sedan med blodet och hamnar i vår hjärna, vårt hjärta och våra celler? Medicinerar oss från våra erfarenheter av orättvisa och vår politiska övertygningar? OMG. Detta låter otroligt farligt och jag vill uppmana ALLA att använda kondom. Könssjukdomar är en utopi jämfört med detta nya hot. Kom ihåg, var tionde huvud på utestället kan vara Sverigedemokrat. 
 
Sedan tar vi det rent bokstavliga och grammatiska. Har det blivit ett missförstånd i denna sägning? Menar ni KUL? Med bokstaven L alltså? Att vi feminister borde ha mer roligt? (dåligt höhö) 
 
Det tredje är det kroppsliga. Det njutningsfulla. Alltså själva känslan av att få något som fyller upp ens slidöppning. Om det nu kan vara det ni menar med att "vi behöver mer kuk". Ja, det är skönt. Ja, vi kvinnor har en massa känselspröt (förlåt, jag älskar det ordet) som får det att spritta ut i fingertopparna när ni tränger in i oss. MEN: Detta skulle ju även kunna vara något helt annat. Det skulle kunna vara ett finger, en gurka, en dildo, en tunga... ja ni fattar. Det är alltså inte er kuks själva igenproppning av vår kroppsöppning som är det enda önskvärda. Detta leder oss osökt in på nästa punkt.
 
Alltså den punkt att feminister har bättre sex. Och ni, kära antifeminister, rasister, rövhattar och fascister, har sämre. Vi feminister vet nämligen något som inte ni verkar veta. Att det inte är enbart KUKEN som tillfredställer en fitta. För att citera Tiffany Kronlöf: "Låt mig få presentera klittan, den sitter mitt i fittan." För att uppnå optimal njutning, om det nu är det ni tycker vi verkar behöva eftersom vi är så oerhört bittra och förstör stämningen, så ska nämligen även klittan, läs klitoris, stimuleras.
 
Och det, kära kränkta man, behövs ingen kuk för att göra.
 
 
 
 
 
För att lite snabbt utgå från mig själv (utan att bli för personlig) som både är feminist och är fittbärare. Som älskar att ha sex med män. Jag behöver inte mer kuk. Jag får tillräckligt med kuk. Lagom med kuk. Så mycket kuk jag vill ha. Jag säger nej till kuk. Jag säger ja till kuk. Att jag behöver MER kuk är inte svaret på ert problem med mig. Det är en låg, ointelligent respons på ett mycket större problem. Det är en härskarteknik som ni använder för att manifestera din redan överordnade position. 
 
 

Så, nu har vi löst detta. Puss! (aaah, skönt)
 
 
 
 

Kommentarer
Nelly skriver:

Men heja!! har just läst handboken i konsten att bli lesbisk. Beskådade därefter den vackra guldfittan i min bokhylla och fick sedan läsa detta inlägg av dig... Klittans tid är verkligen inne nu!! peppen.
Vill tipsa om avsnittet "muttor och gipsmagar" från youtubeserien Gravid vecka för vecka. Om du inte sett så måste du! :) https://www.youtube.com/watch?v=Hegib2aaaN4

Svar: <3 Fin du är och tack!
.

Den 2014-07-01 klockan 20:58:11
LisaMarie skriver:

Underbart inlägg, måste dela!

Svar: <3
.

Den 2014-07-01 klockan 22:34:51
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com
Vicky skriver:

tack för att du kan skriva vettigt om det jag bara kan irritations-skrika om.

Den 2014-07-01 klockan 23:19:01
URL: http://vickys.se/
Samuel skriver:

Väl skrivet :-)

Den 2014-07-02 klockan 22:14:05
Anonym skriver:

J

Den 2014-07-03 klockan 08:43:39
Anonym skriver:

Tack

Den 2014-07-03 klockan 08:43:54
Lisen skriver:

Så jävla bra!!! <3

Den 2014-07-03 klockan 12:57:53
URL: http://www.absolutlisen.se
Anonym skriver:

Så bra så bra så bra så bra bäst

Den 2014-07-03 klockan 17:37:29
Emma skriver:

Du är så himla bra! Hejaheja! <3

Den 2014-07-05 klockan 20:39:43
Zapster skriver:

Hej Emelie,
Först o främst verkar du vara en helskön Kvinna med mycket tankar och idéer. Jordnära och vardagliga praktiska tankar om det som vi behöver värdera/omvärdera.

Dock har jag en fråga, du skriver att du är feminist. Vad är feminist för dig?

Det är så himla slitet uttryck och jag fattar inte vad en feminist är längre. Jag menar i början på 1900 talet var det ultratydligt vad en femiist var, men nu...vad är feminism nu?

Ja du fattar nog att jag är en man. Dessutom vet jag, såklart, att det finns män som är skiträdda för kvinnor, ser ner på kvinnor (av någon skitkonstig anledning). Kan läggas till att jag LIKA OFTA har jag mött kvinnor med samma attityd mot män. Har inte allt blivi ganska utjämnat nu? Själv hittar jag ingen egentlig skillnad mellan kvinnor och män förutom själva fortplantingsorganen. Samt det tillägget att jag bara blir kär i kvinnor/tjejer.

Men som feminist har du väl en rad käpphästar över vad som du tycker är fel och orättvist? Skulle vara intressant att höra bara...

Så tillbaka till ursprungsfrågen, du säger att du är Feminist. Vad menar du då?

Den 2014-07-07 klockan 12:30:01
Felicia skriver:

Love you.

Den 2014-07-09 klockan 13:39:21
Joséphine skriver:

Wooohooooo!
Bästa jag läst på länge!

Den 2014-07-11 klockan 10:45:27
URL: http://lionmosquito.blogg.se/
Ebba skriver:

Det här inlägget gjorde min dag!

Den 2014-07-26 klockan 16:54:54
Anonym skriver:

Vill bara hitta nån man kan förlova sig med. Bara ingen jävel som äter p piler för jag vill inte vara pappa ledig,

Den 2014-08-17 klockan 22:43:17
Skeptisk skriver:

testar framkomligheten

Den 2014-11-08 klockan 05:05:29
URL: http://haringen.com
Ännu mer skeptisk skriver:

Som jag trodde släpper du bara igenom kommentarer som är okritiskt positiva till din litania. Det är inte direkt överraskande när det gäller folk som dig.

Jag ska fatta mig kort, eftersom jag vet att bara du kommer att läsa det här: Du vet inte vad begreppen härskarteknik, grammatik och utopi betyder. Du har rent allmänt ett dåligt grepp om det svenska språket, och borde läst igenom det du skrivit ett par gånger. Minst.

Den 2014-11-08 klockan 05:16:16
URL: http://harfortfarandeingen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0