Bränn behån-spellista!

 
Jag tänkte dela med mig av min pepp-lista på Spotify. Den började med Fevens låt Bränn behån och fick sitt namn därefter. Den innehåller lite allt möjligt från Icona pop, Grimes, Syster Sol, Beyonce och Linda Pira. En massa musikaliska powerkvinns!
 
Klicka här för att gå in och följa --> Bränn behån! Ni får också VÄLDIGT gärna tipsa mig om andra peppiga låtar i kommentarsfältet till detta inlägg så lägger jag in dem. 
 
 
 
 
 
 
För att spara eventuella haters tangentbordsknapprande vill jag även påpeka att jag inte på något sätt uppmanar någon att bränna sin bysthållare. Vill man ha behå har man det. Med eller utan bygel. Vill man bränna den gör man det. Men tänk på brandrisken. 
 
 
 
 

Kommentarer
Jenny skriver:

http://open.spotify.com/user/jenem/playlist/7laOJeO09TLQqfM67iLpcO

Här är min AMAB-spellista, kan finnas en del tips!
Annars så: No Scrubs av TLC, R.e.s.p.e.c.t av Aretha Franklin, You can have him av Tina MAson, You don't own me av Dusty Springfield

Svar: Tack för tipsen! <3
.

Den 2014-03-10 klockan 21:22:43
Jonathan skriver:

Här är en rad extra bra låtar med kvinnliga sångare!

Lesley Gore - You Don't Own Me
Bikini Kill - Rebel Girl
Suzanne Vega - Tom's Diner
Sonic Youth - Kool Thing
Portishead - Glory Box
Tori Amos - Cornflake Girl
Nina Simone - Sinnerman
MS MR - Hurricane
Melissa Horn - Om du vill vara med mig
Björk - Human Behavior
Fever Ray - If I Had a Heart
Daughter - Youth
Imogen Heap - Hide and Seek
PJ Harvey - The Words That Maketh Murder
Le Tigre - Hot Topic
Goldfrapp - Ooh La La
Regina Spektor - Samson
Lana Del Rey - Born to Die
M.I.A. - Paper Planes

Osv, ser att jag borde göra en själv. :)

Svar: Åh tack! Underbart! <3
.

Den 2014-03-10 klockan 23:55:10
Kaffehörnan skriver:

De var längesedan man hörde den låten

Den 2014-03-11 klockan 08:15:57
URL: http://www.kaffehornan.se
Sofia skriver:

Haha, älskar din avslutning och eftersom jag jobbar med brandsäkerhet skriver jag under på den! :)

Jag började precis på en lista där tanken är att jag bara ska ha låtar av braiga kvinns. Tack för massor av tips!

Den 2014-03-11 klockan 08:35:03
Matilda skriver:

Oh tackar för tips till min gynocentrismlista :)

Några tips till dig må hända:
Ung och stolt - Eva Dahlgren
These boots are made for walkin - Nancy Sinatra
och den gamla klassikern Can´t hold us down med Christina Aguilera såklart.

Den 2014-03-11 klockan 10:44:54
L skriver:

Kikade lite snabbt och såg att du hade åtminstone en med Syster Sol, men annars tycker jag att en hon gör med Cleo, Etzia, Serengeti, Miss Relli och en massa andra grymma kvinns, "Bland Dom", är väldigt peppig!

Svar: Åh tack för tipset! <3
.

Den 2014-03-11 klockan 21:05:48
Ellen skriver:

Fertilize - Miss Universum
Det ska bli slut på rumban - Röda Bönor
Kom ner på jorden igen - Gitte Henning
Ingen kommer undan politiken - Marie Bergman
Treat me right - Pat Benatar
Relationsteorin - Melinda Wrede

Här är en liten hög med låtar jag har på min lista! :)




Den 2014-03-12 klockan 21:06:12
Nancy skriver:

Åh så himla bra lista, har lyssnat konstant på den de senaste dagarna :D

Svar: <3
.

Den 2014-03-13 klockan 17:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0