Snart fyller jag tjugofem och här är min önskelista.

 
 
 
Snart är det dags för mig att fylla 25 år. Jag är ingen födelsedagsfantast och har väl egentligen aldrig gillat att fylla år. Jag vet inte riktigt varför. Jag gissar att det har att göra med pressen på hur underbar ens dag ska bli, hur många presenter man får, om någon ens kommer ihåg. Kanske har jag lite för många gånger i min ungdom (jag börjar bli gammal som sagt) lagt ner en massa tid på fina presenter, ordnat överraskningsfester och ansträngt mig för att inte få speciellt mycket tillbaka. Det låter bittert. Fruktansvärt grinigt. Så nu har jag bestämt mig för att ta bort pressen om en fantastiskt födelsedag. Den blir som den blir. Det är egentligen bara en dag i mitt liv. Se lite mer avslappnat på spektaklet. 
 
I alla fall, snart fyller jag 25 och i mitt huvud har jag börjat tänka på vad jag ska önska mig i födelsedagspresent. Egentligen så tycker jag, pk som jag är, att hela konsumtionshetsen kring högtider osv är bajs. Men eftersom vi inte hade några julklappar i år så tänker jag faktiskt ta mig friheten att göra en högst materiell önskelista. (Med en mer politiskt korrekt knorr på slutet) Här kommer den! 
 
 
 
 
 
Denna sko skulle verkligen få mina fötter att svettas lite extra av välbehag. Mitt förra par har använts så flitigt att de är alldeles nednötta och trasiga. Världens bäst sko. Skön, snygg och lagom hög. Jag längtar så fruktansvärt mycket tills man ka ha bara ben och kjol att mitt benhår kröker sig av upphetsning av blotta tanken. (Klicka på bilden för att susa direkt till inköpsställe hehe) 
 
 
 
 
 
 
 
Denna röda baddräkt från Modcloth vill jag bada i i sommar. 
 
 
 
 
 
 
 
 Dessa skor vill jag också ha. Lite nittiotaliga till bara ben och klockad kjol. Eller till smala jeans. 
 
 
 
 
 
Klänningarna från Mrs Pomeranz är så fruktansvärt fina. Denna beiga med krage och puffkjol kostar 303 pund och det är dyrt som gatan. Men den är fin, väldigt fin. 
 
 
 
 
 
 
Jag kan inte sluta dregla över Rodebjers kappa. Det finns liksom ingen som är lika fin. Med slagen och rynket på axlarna, färgen, materialet. På ett 40-taligt sätt. Den kostar såklart skjortan men finns på Weekday i Uppsala. Verkar vara slut överallt på nätet...
 
 
 
 
 
Ellen Ekmans seriebok Lilla Berlin skulle göra sig fin i hyllan brevid Nanna Johansson och Lina Neidestam. Andra seriealbum skulle också få flytta in. Till exempel någon av dessa fyra fantastiska seriekvinns. 
 
 
 
 
 
 
En ny tygkasse med kvinnotecknet på! Min gamla är så smutsig och nött på grund av flitig användning. Klicka på bilden för köpställe!
 
 
 
Det skulle vara trevligt med en biljett till Nordiskt Forum i Malmö den 12-15/6.
 
 
 
 
 
Ett krossat patriarkat skulle också sitta fint. (Feminismklichévarning utfärdas)
 
 
 
 
 
Även ett krossat Sverigedomokraterna mottages ödmjukast. Samt fred på jorden, kapitalismens fall och regeringskifte. Gudrun Schyman som statsminister. Sveriges första kvinnliga statsminister i alla fall? Ett torp vid en sjö i skogen skulle sitta fint också. Och en resa till Palestina. En fin lägenhet på söder med kakelugn och spröjsade fönster. NU SLUTAR JAG ATT ÖNSKA MIG SAKER. Puss!
 
 
 

Kommentarer
Linnea skriver:

Budget version på rodebjers jacka...dock mörkblå..

http://www.lindex.com/se/dam/lindex-loves-elle/7099461/Trenchcoat/?styleId=54028166

Den 2014-03-05 klockan 13:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0