Den Internationella Mensdagen!

 
Idag har det varit Den Internationella Mensdagen! En hel dag dedikerad till det röda som varje månad sipprar ur våra saliga fittor. Jag har dagen till ära svept in mig i min röda morgonrock, hängt tampongöronhängen i öronen, färgat håret rött och lämnat spår i form av blodiga bindor efter mig i lägenheten...
 
 
 
...nej det har inte. Detta är en maskeradklädsel från ett tidigare tillfälle. MEN jag önskar. Jag har dock firat dagen med att få mens. (!)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Niles skriver:

Härligt! Men icke att förglömma! - Det har ju även varit den parfymfria dagen, till förmån för alla allergiker!

Den 2014-05-28 klockan 19:12:31
URL: http://theniles.se
A skriver:

Ja, jag fick precis reda på att det är den internationella mensdagen. Blev så besviken att jag inte visste det idag på morgonen, haha! Det bör ju firas! Jag fick göra som du, fira med att få mens. Poetiskt.

Den 2014-05-28 klockan 19:26:25
Amanda G skriver:

Har också mens idag! High five!

Den 2014-05-28 klockan 21:40:52
fanny darling skriver:

åh du är fantastisk <3

Den 2014-05-28 klockan 22:26:51
URL: http://fannydarling.devote.se
Elina skriver:

Haha, visste inte att det fanns en dag för mens! xD
Rolig är du iallafall, kram!

Den 2014-05-28 klockan 22:38:33
URL: http://elinaedsberger.blogg.se
Malin skriver:

Uuunderbart! Jag ska fira i efterhand när jag får mens nästa gång :) Min sambo fick dock mens idag - hurra för henne!

Den 2014-05-28 klockan 22:44:38
URL: http://frmodligen.blogg.se
Frida skriver:

bästa bästa du, jag ska handla min allra första menskopp idag. MEN JAG ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT NERVÖS ÖVER HUR MAN SKA GÖRA! jag försökte läsa mig till allt igår på menskoppen.se, men jag blev så snurrig av all information och tänkte be istället DIG (som använder menskoppen) om hjälp.

Den 2014-05-29 klockan 06:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0