Hej Göteborg!


 
Idag sätter jag mig på tåget och susar till Göteborg och min käraste vän Dima. Jag snurrar runt i lägenheten just nu och är förvirrad över kläder. Sommarkläder? Vårkläder? Regnkläder? Herregud, vad ska man ha med sig? Varför kan jag aldrig lära mig att packa? Det slutar alltid med att jag packar ner hela min garderob för att ha valmöjligheter. Suck. 
 
 
 
 
 
 
Eventuellt blir det lite blöggande från Göteborg. Eller så blir det bloggpaus. Vi får se! Exiting times. Om någon har några tips på vilka butiker jag borde kolla in så kommentera GÄRNA i detta inlägg (helst second hand/vintage) Puss! 
 
 
 
 

Kommentarer
Felicia skriver:

Majornaloppisen på söndag! Hoppas vi ses där! :)

Svar: Åh vad härligt! Tack för tipse och vi kanske ses!! 😊
.

Den 2014-05-21 klockan 09:56:57
Jenny Olofsson - For Old Times' Sake skriver:

Åh vad kul att du ska till Göteborg! Jag ska också dit fast på söndag. Jag har bara vart där en gång förut, (lite väl långt ifrån norrland) så tips på vad man kan göra är ju superbra! :)

Den 2014-05-21 klockan 10:41:57
URL: http://idajennymathildaolofsson.blogspot.se/
Jenny Olofsson - For Old Times' Sake skriver:

Förresten supersnygg outfit! <3

Den 2014-05-21 klockan 10:47:38
URL: http://idajennymathildaolofsson.blogspot.se/
Mimi skriver:

Iris Second hand på andra lång, lätt!! Kolla in deras fb/instagram/hemsida!!

Den 2014-05-21 klockan 17:38:50
Mimi skriver:

Även Myrorna vid järntorget och Beyond Retro inne på Arkaden vid brunnsparken!!

Den 2014-05-21 klockan 17:42:07
Sara skriver:

MAJORNALOPPISEN! För sjutton gubbar! Ta spårvagn 3,9 eller 11 till Stigbergstorget och njut av loppis som sträcker sig över hela stadsdelen :) Nu på söndag kl 11-16 tror jag det var.

Den 2014-05-21 klockan 19:35:25
Ida skriver:

Pop boutique på Magasinsgatan (bra blandning av vintage och nyproducerat av återvunnet tyg), Ebbe och Haldis (Stadsmissionen) runt hörnet från Pop, Ebbes hörna (Stadsmissionen igen) vid Stigbergstorget, och såklart megaloppisen i Majorna som andra tipsat om!

Den 2014-05-21 klockan 20:53:27
Vicky skriver:

å kan inget om göteborg knappt, men måste bara säga att skorna och byxorna utgjorde en ASSNYGG kobmo.

Den 2014-05-21 klockan 21:28:47
URL: http://vickys.se/
Malin skriver:

Kan man träffa dig någonstans? :)

Den 2014-05-22 klockan 12:11:08
Em skriver:

Alltså instämmer med Mimi: Iris Second Hand på Andra Långgatan! Världsfina klänningar! Rekommenderar Emmaus på Linnégatan också, samt KFUM Repris Second Hand på Mjölktorget i Kallebäck. Det förstnämnda mycket bra sorterat enligt mig, det andra med verkligt fyndläge emellanåt pga väldans förmånliga priser...

Den 2014-05-22 klockan 13:46:18
Karolina skriver:

Emelie! Ville bara skicka lite torsdagskärlek! Fasen vad fin och bra och klok du är! HEJA DIG!

Svar: Åh vad fin du är!! <3
.

Den 2014-05-22 klockan 15:21:18
ellen skriver:

Nu har du kanske redan gett dig iväg men det har varit närmare 30grader här!!! <3 Jag har tyvärr inte bott i göteborg så länge men mysiga tips förutom dom andras, så är haga nygata alltid fint att gå igenom!

Den 2014-05-23 klockan 10:08:12
ellen skriver:

Nu har du kanske redan gett dig iväg men det har varit närmare 30grader här!!! <3 Jag har tyvärr inte bott i göteborg så länge men mysiga tips förutom dom andras, så är haga nygata alltid fint att gå igenom!

Den 2014-05-23 klockan 10:08:23
ellen skriver:

Nu har du kanske redan gett dig iväg men det har varit närmare 30grader här!!! <3 Jag har tyvärr inte bott i göteborg så länge men mysiga tips förutom dom andras, så är haga nygata alltid fint att gå igenom!

Den 2014-05-23 klockan 10:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0