Förslag på tre julklappar som ger kärlek.

 
Jag gillar inte köpa julklappar. Alltså jag blir SÅ JÄVLA stressad av att bara se omslagspapper och kartonger i skyltfönstrena. Detta har två anledningar. En ytlig och en mer pk: 
 
1) Jag orkar inte tänka ut vad jag ska köpa till varje person. Jag orkar inte slå in. Jag orkar inte skriva etiketter. Jag ORKAR INTE TRÄNGAS I BUTIKER. Nej, usch. 
 
2) Konsumtionshetsen får mig att vilja vomitera i en prydligt uppställd tvättkorg av halm på Åhlens. Alltså kaskadspy ut över alla tinglande och tanglande ljusslingor, porslinstomtar och julgranspynt. Kan folk lugna ner sig lite? 
 
 
Sen ska jag väl inte vara sån. Visst är det trevligt att FÅ julklappar. Jag har massa saker jag önskar mig. (hehe) Så är det någon som vill ge mig något massproducerat: langa fram. Nej, jag skojar bara. I alla fall, LUGNA NER ER. Andas. Ta det lugnt. Föreslå för släkten att ni ska köpa en julklapp var för ett visst pris och sedan kan ni ha en trevlig utlottning. 
 
ELLER så tycker jag att ni kan köpa någon av dessa tre saker som för med sig ett budskap och verkligen behövs. 
 
 
 
 
1) Buy a cup for christmas
 
 
 
Menskopp igen? MEN JA! Folk verkar ju inte ha fattat detta helt och hållet. Så mycket bättre än tampisar och bindor. Fittan mår bättre. Miljön mår bättre. Plånkan mår bättre. Alltså: den perfekta julklappen.
 
Kolla på videon eller kika in här för mer info. 
 
 
 
 
2) Snällkalendern
 
 
 
Okej, denna får du ju köpa lite innan jul. Inte så väldigt kul att få den på självaste julafton när hela väntan är över. Perfekt adventspresent till någon kär! Snällkalendern är ett privat initiativ av vännerna Didrik och Nikki och har skapats helt utan vinstintresse. Alla pengar från kalenderförsäljningen går till barnrättsorganisationen Plan Sverige och deras arbete med att bekämpa den ebolan bland barn. 
 
"Pepparkakor sägs göra oss snälla. Under julen äter vi mängder av dem men verkar inte bli snällare för det. Istället blir vi stressade av julklappar, matlagning och vem som nu tusan som ska vara tomte i år. Vi glömmer bort att ta hand om varandra."
 
 
Så fint initiativ! Gå in här för att köpa kalendern som kostar 75 kronor. 
 
 
 
 
3) Ge bort en julklapp för kvinnors rättigheter!
 
 
 
Kvinna till Kvinna har gjort världens finaste små askar som du kan kan köpa till någon du håller kär. En för förändring, en för fred och en för frihet. Du kan välja själv hur stor gåva du vill lägga inuti och allt går till kvinnor i krigs- och konfliktdrabbade länder. 
 
 
Klicka här eller på bilden för att läsa mer och köpa! Obs! Senaste 17:e december!
 
 
 
 
 
 
Bra tips va! Chilla ner lite nu då. Ge gåvan till någon som behöver den bättre. 
 
 

Kommentarer
Fanny skriver:

Åh vad bra att du rekommenderade kvinna till kvinna! Har nu inhandlat alla julens julklappar redan i september och är mycket nöjd med känslan av att mina pengar faktiskt kommer att komma till användning. Tack!

Den 2014-11-26 klockan 21:43:48
Mathilda skriver:

Hoppas att du vill kika in på min blogg! kram och ps jättebra blogg! kram

Den 2014-12-01 klockan 20:55:16
URL: http://missthildis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0