Heteromännen söker fru.

Bild lånad av megryan4ever
 
 
Fråga mig 2008 vilket som var mitt favoritprogram på teve: Bonde söker fru. (Detta kan vi diskutera och problematisera i ett annat inlägg hehe) Fråga mig 2010. 2013. Fråga mig 2014 vilket program som VAR mitt favoritprogram på teve men som nu är någon slags patriarkal geggamoja från urtiden: Bonde söker fru. 
 
Det har väl aldrig varit något feministiskt genombrottsprogram. Det fattar jag också. Men tidigare år har de i alla fall försökt lösa upp den hegemoniska, heteronormativa soppan. I år: Bara vita heteromän. Och vissa uttrycker sig sexistiskt, på bästa sändningstid, utan att bli problematiserade. De hade chans att ta in en härlig tant med skrattgropar som sökte en man, och en ung homosexuell bonde som sökte en livskamrat. Men nej, bara heteromännen. GÄSP och SUCK. Trååååkigt. 
 
 
Jag säger nu HEJ DÅ BONDE, din tid är över. Jag kommer inte att titta på dig mer. Du är stenålders och jag önskar att Jonathan aka slemproppen nummer ett ramlar i en koblaja med ansiktet nedåt. 
 
 
 
 
 
 
 
Systerkramar!
 
 

Kommentarer
Anna Maria skriver:

Åh vad jag håller med dig!! Så himla besviken över urvalet i år, och på att tv4 hela tiden ursäktar böndernas sviniga uttalanden med att "det är svårt att komprimera 368757 timmars inspelat material till si och så få timmars färdiga program, alltså blir det såhär, men egentligen är det urgulliga smarta medvetna personer som aaaaldrig skulle göra en fluga förnär eller ha skev kvinnosyn" när det hela tiden är det de visar. Och var är tjejbönderna? Och hbtq-bönderna? Trångsynt. Brukade mystitta på detta, nu blir en bara upprörd. Jag gör som du, tack och hej, Bonde söker fru! (Rimmande slutkläm, wohoo!)

Den 2014-10-30 klockan 12:44:26
Vickan skriver:

Vilken tur för honom att han själv är Guds gåva till kvinnan då, haha. Jag kollar inte på programmet, tycker det verkar vara ganska pinsamt, så där så att det gör lite ont i kroppen när man tittar på det.

Har f.ö. fått höra av mormor att Jonathan och jag är bryllingar. Skall säga till henne att det verkar då inte vara något att hurra över, ha =).

Den 2014-10-30 klockan 14:49:44
URL: http://www.lifeandtimesofvictoria.webblogg.se
sarah skriver:

Tack för att du tog upp detta,jag satt och var aspissed över detta från programmets början.

Den 2014-10-30 klockan 17:46:37
maria skriver:

Såg en snutt igår, när denna fantastiska människa uttalade sig.. uuuh.

Den 2014-10-30 klockan 18:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0